۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۸۶۴۲۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری کارگاه شعر انقلاب در تبریز، پنجمین جشنواره وقف چشمه‌ همیشه جاری و جمع‌آوری کمک های مردمی در ۱۰۵ پایگاه جشن نیکوکاری از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی شهودی، مسؤول انجمن شعر انقلاب بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه شعر انقلاب در تبریز خبر داد و گفت: کارگاه شعر انقلاب با حضور شاعران و نویسندگان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن برگزار شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه که با حضور جمعی از شعرای انقلابی برگزار شد؛ شاعران سروده های خود را پیرامون موضوعات انقلاب اسلامی و نقش مردم تبریز و آذربایجان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی قرائت و حاضران نسبت به بررسی آثار و به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

مسؤول انجمن شعر انقلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این کارگاه ادبی ابراهیم قبله آرباطان، محمد رنجی تبریزی، صادقی، اشرفی راد عین الدین، قنبری تیکمه داش، طاهر ایمانی اهر، داور زمانخانی شبستر، حسن زرنقی و محمودرضا محمودی اهر به قرائت شعر پرداختند.


آذربایجان شرقی امن‌ترین استان کشور
 اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه در هتل کایا تبریز اظهار داشت: افتخار بزرگی است که در این ایام میزبان قرآنیان و مانوسان با قرآن کریم هستیم که دلباختگان خدا هستند.

وی با بیان اینکه آنچه که در قرآن بسیار مهم است و لازم به ذکر است همان چنگ زدن به قرآن کریم است تا سعادت دنیوی را به دست بیاوریم، گفت: شهر تبریز افتخار دارد شهر علامه ها، عاشوراییان و شهیدپروان است و امروز میزبان مانوسان قرآن را بر عهده دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تشکر از ریاست دادگستری و معاونت فرهنگی قوه قضائیه برای برپایی مسابقات قران در شهر تبریز گفت: خوشحال هستیم در سال جاری با برگزاری این مسابقات تمام می شود و اطمینان داریم اثرات این گرمای قرآن را در سال جدید خواهیم دید.

برگزاری پنجمین جشنواره وقف چشمه‌ همیشه جاری
رحیم عبدالجباری، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری وقف، چشمه‌ی همیشه جاری در استان خبر داد و گفت: این جشنواره‌ی سراسری در بخش‌ گرافیک در رشته‌های تایپوگرافی، آرم و نشانه و همچنین پوستر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ی جشنواره تا 25 اسفند ماه بوده و علاقه‌مندان و فعالان این حوزه می‌توانند جهت اطلاع بیشتر به سایت استانی جشنواره sharghi.oghaf.ir مراجعه کنند.

عبدالجباری با اشاره به اینکه هنرمندان تا 25 اسفند ماه فرصت ارسال آثار خود به دبیرخانه را دارند، ادامه داد: آدرس دبیرخانه استانی این جشنواره  نیز به نشانی، تبریز، خیابان آزادی، جنب مسجد طوبی، اداره کل اوقاف و امور خیریه  آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی و اجتماعی بوده از این رو علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به این نشانی ارسال کنند.

وی افزود: شماره تماس با دبیر خانه استانی جشنواره عبارت است از، 041-33368553 و 041-33373546 و همچنین آدرس دبیرخانه مرکزی نیز واقع در تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل نوشاتو، سازمان اوقاف و امور خیریه، ساختمان مهر، طبقه چهار، معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره ترویج فرهنگ وقف می‌باشد.

عبدالجباری با تاکید بر اینکه شرکت در این جشنواره برای تمام علاقه‌مندان آزاد است، بیان کرد: اولویت امتیاز برتر مختص آثاری است که در سال جاری تولید و ساخته شده‌اند و همچنین تکنیک خلق اثر نیز آزاد بوده اما تمامی آثار باید پویایی و نوآوری داشته باشند و همچنین متناسب با رویکرد وقف بوده و از نمادها و نشانه‌هایی از وقف استفاده شود.


کمک های مردم و خیران به جشن نیکوکاری در ۱۰۵ پایگاه جمع آوری شد
جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی ، شکوه مهربانی همزمان با سراسر کشور در ۱۰۵ پایگاه کمیته امداد استان برگزار شد. ۱۰۰ درصد کمک های نقدی و غیرنقدی مردم و خیران، قبل از شروع سال جدید در بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در آستانه سال نو خانواده‌های نیازمند را فراموش نکنیم و با کمک های خود آنها را یاری کنیم،گفت: جشن نیکوکاری یکی از برنامه های این نهاد است که با هدف کمک به نیازمندان و تامین مایحتاج اقشار آسیب پذیر جامعه در آستانه سال نو برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی ، شکوه مهربانی همزمان با سراسر کشور در ۱۰۵ پایگاه کمیته امداد استان برگزار شد،افزود: ۱۰۰ درصد کمک های نقدی و غیرنقدی مردم و خیران، قبل از شروع سال جدید در بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

کلامی با اشاره به اینکه امسال برای برگزاری جشن نیکوکاری ۳۷۰ هزار پاکت دانش آموزی و ۱۵۰ هزار قلک پلاستیکی در سطح مدارس استان توزیع شد،تاکید کرد: مراسم جشن نیکوکاری روز گذشته در دو هزار و ۳۰۰ مدرسه استان برگزار شد و هدف این است که کمک های جمع آوری شده در هر مدرسه برای تامین نیازهای دانش آموزان نیازمند همان مدرسه هزینه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه مردم و خیران در سال ۹۴ با شرکت در جشن نیکوکاری ۹۳ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کرده اند،خاطرنشان کرد: مردم و خیران استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۶ میلیارد ریال به جشن نیکوکاری کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کلامی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه برگزار می شود،تصریح کرد: مردم نیکوکار استان می توانند با شماره گیری آنی پرداخت کمیته امداد#۰۴۱*۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه خود با وارد کردن مبلغ مورد نظر در جشن نیکوکاری مشارکت کنند./303/935/ب1

ارسال نظرات