۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۵۵۸
عضو ارشد مقاومت:

تهدید به افزایش تحریم حزب الله با هدف خروج این حزب از سوریه صورت می‎گیرد

نایب رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان تصریح کرد که تهدید به افزایش تحریم علیه حزب الله از سوی آمریکا با هدف خروج این حزب از سوریه صورت می‎گیرد.
شیخ علی دعموش مسؤول روابط خارجه حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه بئر العبد در ضاحیه جنوبی که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد، با اشاره به تضعیف شدید گروه های تکفیری گفت: پروژه تکفیری ها که درصدد تسلط بر همه منطقه بوده و امکانات مالی، نظامی، سیاسی و رسانه ای بی سابقه در اختیار دارد، به فضل جانفشانی ملت های منطقه در حالت ضعف و پسرفت قرار دارد و نفس های آخر خود را در موصل می کشد و ضربات بزرگی در سوریه متحمل شده است.

وی افزود: دستاوردهای میدانی ارتش عراق در موصل و ارتش سوریه در شمال این کشور سبب شکست و ناامیدی پروژه تکفیر شده است. در نقطه مقابل نیز شاهد تحکیم قدرت و جایگاه محور مقاومت در چند جبهه هستیم.

حجت الاسلام دعموش تصریح کرد: قدرتمندتر شدن محور مقاومت عامل اصلی نگرانی رژیم صهیونیستی و آمریکا و همپیمانان تُرک و سعودی آنها شده است. هجمه علیه ایران و محور مقاومت و تهدید به تحریم های جدید علیه حزب الله نیز از این مساله نشأت می گیرد.

این روحانی لبنانی درباره حضور حزب الله در سوریه اظهار داشت: حضور حزب الله در سوریه و همچنین مشارکت همپیمانان محور مقاومت به کسب موفقیت های مهم و تاثیرگذار انجامید و پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی ـ سعودی در منطقه را با شکست مواجه کرد.

وی از تکفیری ها به عنوان ابزار دشمنان محور مقاومت جهت تسلط بر سوریه و سپس سایر کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: این محور از نفوذ داعش به لبنان جلوگیری کرد و بر همین اساس است که از افزایش ها تحریم علیه حزب الله سخن می گویند تا این حزب را برای خروج از سوریه تحت فشار قرار دهند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه تصریح کرد: حمایت سیاسی و ملی از مقاومت اسلامی در لبنان و منطقه و قدرت نظامی و جهادی نیروهای این محور از عناصر اصلی قدرت لبنان به شمار می آید./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات