۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۶۶۳۰
آیت الله اشرفی شاهرودی:

شیعیان باید زینت اهل بیت باشند

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که شیعیان باید زینت اهل بیت باشند، گفت: همان گونه که منازل را در این ایام از وجود آلودگی ها پاک می کنیم باید دل ها را نیز از وجود خلقیات بد و گناهان بزداییم.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر  امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، گفت: عید فطر و قربان بزرگترین اعیاد در اسلام هستند و همچنین عید غدیر به عنوان روز ولایت و « یوم العهد المعهود » مهم ترین عید ما شیعیان است.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز، افزود: امیرمؤمنان(ع) بر صله رحم و رفت و آمد محبت آمیز با بستگان و خویشان تأکید دارند و می فرمایند: «عليكم بالتبادل و التباذل و اياكم عن التقابل و التدابر»، عید نوروز می تواند تجلی این اعمال پسندیده برای ما باشد.

وی با اشاره به روایت امام صادق(ع) که در آن از شیعیان خواسته شده زینت اهل بیت(ع) باشند خاطرنشان کرد: همان گونه که منازل را در این ایام از وجود آلودگی ها پاک می کنیم باید دل ها را نیز از وجود خلقیات بد و گناهان بزداییم و سال نو را با دلی پاک آغاز کنیم؛ خداوند در دل خانواده هایی که در رفع کدورت ها در این ایام پیش گام شوند عزت قرار خواهد داد./933/202/ب2

 

ارسال نظرات