۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۸۶۸۵۶

اتنشار دومین جلد از مجموعه «گلشن ابرار بانوان»

پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام به زودی دومین جلد از مجموعه «گلشن ابرار بانوان» را چاپ و منتشر می‌کند.
مجموعه «گلشن ابرار بانوان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام قصد دارد به زودی دومین جلد از مجموعه «گلشن ابرار بانوان»، درباره شرح احوال، آثار و افکار شماری از بانوان اندیشمند شیعه را  چاپ و منتشر کند.

در بخش سخن پژوهشکده این اثر چنین امده است:

«در طول تاریخ اسلام شاهد ظهور و بروز زنان کوشا، دانشمند، پژوهشگر، مجاهد و اندیشمند بوده‌ایم که علاوه بر نقش‌آفرینی در قامت یک مادر مهربان و همسر فداکار، توانسته‌اند به اقتضای زمانه در مسیر دانش‌ورزی و طلب علم و تغذیه جامعه علمی موفق و پیروز باشند. این سخن حضرت امام خمینی آن رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که: «از دامن زن مرد به معراج می رود» و به تعبیر حضرت امام خامنه‌ای: یکى از بزرگترین افتخارات انقلاب اسلامی این است که در محیط‌های حوزوی و دانشگاهی و در سایه نظام اسلامى این‌ همه زن فرزانه تحصیل‌کرده و پژوهش‌گر خوش‌فکر و ممتاز از لحاظ فکرى و عملى در جامعه ما وجود دارند؛ و این نعمت بزرگ و افتخارآمیز، در طول تاریخ ما بی‌سابقه است».

این دفتر، دومین جلد از مجموعه «گلشن ابرار بانوان» است که در آن، شرح احوال، آثار و افکار شماری از بانوان اندیشمند و تلاش‌گر شیعه در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و جهادی را مطالعه خواهید فرمود.»

گفتنی است، پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام  جلد اول مجموعه «گلشن ابرار بانوان» را در اسفدماه 1394 منتشر کرده بود./998/ن604/ش

ارسال نظرات