۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۸۶۳
امام جمعه شهرری:

با وجود فرهنگ ایثار و شهادت آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه با وجود فرهنگ ایثار و شهادت آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند، گفت: خانواده شهدا هرگز نباید اجازه دهند که برخی تصور کنند، می‌شود دوباره پای آمریکا به کشور باز شود.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، یکشنبه 22 اسفند در همایش بانوی مرد آفرین «تجلیل از مادران دوشهید، سه شهید و تک ذکور» که به مناسبت روز شهید در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: بی تردید زنان و بانوان در اصلاح جامعه نقش بی بدیل و بی نظیری دارند.

وی با بیان اینکه مادران مهمترین نقش را در تربیت فرزندان دارند، بیان داشت: جامعه اصلاح نمی‌شود مگر آنکه امرا و علما اصلاح شوند مادران نیز چنین نقشی برعهده دارند.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه براساس آیات الهی سه زن نقش اساسی در تربیت سه پیامبر الوالعزم داشتند و این بیانگر نقش مهم و تربیتی زنان است که می‌توانند برعهده داشته باشند، ابراز کرد: حضرت ام‌البنین(س) مادر شهیدانی بودند که نامشان تا ابد ماندگار شد.

امام جمعه شهرری درباره اینکه فرد عالم نسبت به دیگر افراد فضیلت بیشتری دارد، ابراز کرد: در روایت است که خداوند در قیامت مدال خون شهدا و علم علما را در دوکفه ترازو قرار می‌دهد و قلم عالم بر خون شهدا برتری و سنگینی می‌یابد چرا که این قلم عالم است شهید پرورش می‌دهد، امروز شهدا مدیون امام راحل هستند چرا که ایشان زمینه شهادت را فراهم آوردند.

وی ادامه داد: بیشترین نکته‌ای که در وصیت نامه شهدا ذکر می‌شود بر این اساس است که «مارفتیم تا امام و ولایت تنها نمانند» شهدا نیز در مقابل افرادی که نسبت به جهاد بی تفاوت بودند دارای فضیلت هستند.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه شهدا از پیشگامان دین اسلام هستند، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: با ارزش‌ترن انسان‌ها باگذشت‌ترین آنها است؛ خانواده شهدا باارزش‌ترین افراد هستند، مقام شفاعت  در قیامت یکی از عنایاتی است که خداوند به شهدا عطا می‌کند.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین وظایف خانواده شهدا و ایثارگران به شمار می‌رود، عنوان کرد: شما خانواده شهدا نباید اجازه دهید به انقلاب کوچکترین آسیبی وارد شود چرا که شما سرمایه گذاران این انقلاب به شمار می‌روید و هرگز نباید اجازه دهید غمی به دل ولایت بنشیند.

وی ادامه داد: خانواده شهدا نباید اجازه دهند که برخی تصور کنند که می‌شود دوباره پای آمریکا به کشور باز شود و این مهم بیداری شما را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌طلبد.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید براینکه تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت است آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در فضای کشور ترویج شود./202/813/ب1

ارسال نظرات