۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۸۷۰۰۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت شکل گیری یک نهضت اساسی در جهت مقابله با فقر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه باید یک نهضت اساسی برای مقابله با فقر شکل بگیرد، گفت : چهار دهه از انقلاب اسلامی ما می گذرد و وضعیت جامعه ما در شرایط مطلوبی نیست.
حجت الاسلام محمدی لائینی

به گزازش خبرنگار خبرگزاری رسا از شهرستان نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، صبح امروز در جمع مدیران نکایی با تأکید بر معرفت افزایی بر قدرت بیکران خداوند، اظهار کرد: باید بدانیم خداوند همه چیز را در کف قدرت دارد و زنده و مرده کردن افراد به دست اوست.

وی افزود: درس معادشناسی مسأله مهمی است که بابد بدانیم انسان بدون خداوند نیست و پست و مقام هم در اختیار خداوند است و قدرت خدا بر ذلت اجتماعی حاکم است.

امام جمعه نکا گفت: مال و ثروت و آنچه داریم برای خداوند و در دست او است و بنابراین از این گردش ماه و سال و شب و روز درس خداشناسی، معرفت، علم خداوند و اینکه همه در محضر او هستیم، می گیریم.

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: باید اخلاص و امید در جامعه جاری باشد و رفتار حساب شده داشته و مغرور به مال، جمال، پست، میز، مقبولیت و....نبوده و شکرگزار بوده و در خدمت به خلق الله تلاش کنیم که دست آورد خون شهدا است.

وی گفت: در سالی که گذشت خدمات ارزنده ای انجام شد که امیدواریم در چنین جلساتی حتما با روسای ادارات و شخص اول ادارات باشد.

امام جمعه نکا با اشاره به افتتاح پل ورودی نکا آن را کار عظیم و نمونه ای از آنچه بود و شد دانست و گفت: این پل نصفه پل است و باید آنچه باید باشد بود و الان یک چهارم پل است که البته تلاش های فراوان انجام شد که قدردانی می شود.

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: در جریان تبلیغات برای پل باید اخلاق بیشتر رعایت می شد و باید اخلاص بیشتری بود.

وی گفت: بار سنگینی که بر دوش مدیریت کمیته امداد و بهزیستی است قابل تحسین است و دفتر ما که امداد و بهزیستی کوچک است علاوه بر این افرادی که مراجعه می کنند به ما یا روی آمدن ندارند و و یا شرایط سخت دارند.

وی گفت: بسیاری از خانواده های گرفتار به دلیل نداشتن شرایط، تحت پوشش نیستند و وظیفه داریم که به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: چهار دهه از انقلاب می گذرد و وضعیت جامعه و فقر ما اینچنین است که باید الگوی اقتصادی و توسعه، بررسی شود که چرا فقر در حال افزونی است که حدود 20 میلیون نیازمند و زیر خط فقر داریم و باید فکر و نهضت اساسی انجام شود.

امام جمعه نکا افزود: آیا با 5 و 10 میلیون تومان واقعا اشتغال ایجاد می شود؟ این زیبنده انقلاب الگوی ما در جهان نیست.

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: ویراژ ماشین های میلیاردی و کاخ ها و ویلاها و کاخ نشینان و کوه خواری و زمین خواری از طرفی و از طرفی انسانهای فقیر و شکاف طبقاتی که در چهار دهه از این انقلاب اتفاق افتاد مسائلی است که جامعه را آزار می دهد.

وی یادآور شد: آنچه در اختیار ما است این که از طرف شخص خودمان سبد کالا تهیه می شود و همچنین از طرف ادارات هم برنامه ریزی شود تا در شادکردن دل فقرا سهیم باشیم.

امام جمعه نکا گفت: خودتان هم در کنار خیر وارد شده و در کنار خیران باشید و اگر هر دستگاهی 10 سبد کالا و مدیران از پول شخصی چهار سبد کالا بدهند کار بسیار ارزشمندی است که اگر انجام شود خیرات و برکات دارد./1317/203/ب2

ارسال نظرات