۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۸۷۶۹۸
خطیب جمعه نجف‌آباد:

اخلاق انتخاباتی در تمام مراحل به ویژه در فضاهای مجازی رعایت شود

حجت‌الاسلام حسناتی گفت: اخلاق انتخاباتی مهم‌ترین خصوصیت فردی هر نامزدی است که در عرصه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید رعایت شود.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه(س)، گفت: ابعاد والای شخصیتی حضرت زهرا(س) نه تنها برای زن مسلمان بلکه برای جامعه بشری الگو است.

وی درباره نامگذاری این روز به نام روز زن نیز افزود: زن مسلمان باید هنر زن بودن را از فاطمه بیاموزد و اگر این روز به عنوان روز زن نامگذاری شده یعنی زن مسلمان باید خصوصیاتش شبیه حضرت فاطمه باشد به خصوص در سبک زندگی فردی و خانوادگی که حضرت اسوه صبر ، عزت و الفت در خانواده بودند که اگر الگوی فاطمی و علوی در خانواده‌ها حاکم شود، نتیجه‌اش فرزندانی حسینی خواهد بود.

زندگی فاطمی، الگوی همه بشریت است

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به تقارن این روز با تولد امام خمینی بیان داشت: حضرت امام ابرمرد تاریخ معاصر، احیاگر اندیشه پاک اسلام و قرآن است و با اندیشه فاطمی‌اش در عصر غربت دین و معنویت، تفکر اسلام را در جهان احیاء کرد.

وی با تأکید بر پاسداشت مقام و منزلت اهل‌بیت(ع) با توجه به تقارن میلاد حضرت زهرا(س) و آغاز سال نو نیز خاطرنشان کرد: عزت این کشور در سایه اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) است و با وجود داشتن ارزشمندی مراسمات ملی اما این مراسمات تا جایی ارزشمند است که عجین و همراه با آموزه‌های اسلامی و قرآنی باشد و نباید برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) تحت‌الشعاع عید نوروز قرار گرفته و کمرنگ شود.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد به بُعد شخصیتی حضرت زهرا(س) در خانواده و اهمیت آن در دوران کنونی اشاره کرد و افزود: آنچه در سیره و کلام اهل‌بیت(ع) آمده است، زن محور تربیت، عزت، شکوه و آرامش خانواده است و نقطه اوج تهاجمات فرهنگی دشمن خانواده و زن است که باید زنان این جامعه را بی‌حرمت و بی‌حیا کنند، غیرت را از مردان و حیا را از زنان و دین را از جامعه گرفته و آن را تبدیل به یک ملت بی‌هویت و منفعل کنند.

وی درباره عید نوروز و اهمیت آن در مکتب اسلام، بیان داشت: عید یعنی بازگشت و مهم‌ترین عید، بازگشت به خویشتن است و هدف انبیاء ایجاد رجعت و انقلاب در ملت‌ها برای بازگشت به خویشتن الهی بود و آنچه در تحولات طبیعت شاهد هستیم حتی در کلام الهی نیز به آن توصیه‌شده که «کذلک تبعثون» این تحول باید سبب دگرگونی و بیداری شما شود.

حجت‌الاسلام حسناتی به برخی از ناهنجاری‌ها در آستانه عید نوروز نیز اشاره کرد و افزود: از عیب‌های بزرگ تعطیلی زیاد در عید نوروز است و هم‌چنین مراسم چهارشنبه آخر سال که جز پوچی و زمینه گناه و قتل نفس چیزی به دنبال ندارد و این مراسمات نه ریشه در فرهنگ و سنت دارد و نه دین و جز افراط و تفریط چیزی نیست.

وی در پایان با اشاره به آغاز مرحله اول انتخابات و نام‌نویسی نامزدها، خاطرنشان کرد: اخلاق انتخاباتی مهم‌ترین خصوصیت فردی هر نامزدی است که در عرصه انتخابات شوراها و چه ریاست جمهوری به ویژه با وجود فضاهای مجازی دروغ‌هایی گفته نشود، که عالم مجاز و واقعیت یکی است و کاری نکنیم که در همین ابتدای کار، فعالیت خود را با دروغ آغاز کنیم.

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: انتخابات یک عبادت و ورود به آن نیز نوعی عبادت است و هر کس که در این عرصه احساس وظیفه می‌کند نباید ابزار رسیدن به انجام مسؤولیت را معصیت قرار دهد. /1306/201/ب2

ارسال نظرات