۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۸۷۷۰۷
آیت الله دری نجف آبادی:

اقتصاد مقاومتی با اسراف و تبذیر محقق نمی شود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با قناعت، صرفه جویی و مجاهدت محقق می شود، گقت: اقتصاد مقاومتی با اسراف و تبذیر و ریخت و پاش ها محقق نمی شود.
آیت الله دری نجف آبادی آیت الله دری نجف آبادی نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با قناعت، صرفه جویی و مجاهدت محقق می شود، گقت: اقتصاد مقاومتی با اسراف و تبذیر، ریخت و پاش ها محقق نمی شود و ایران اسلامیاز ظرفیتهای بسیار خوبی در مسیر تحقق اقتصادی مقاومتی برخوردار است.

عید نوروز مجوزی برای گناه نیست

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه عید نوروز مجوزی برای گناه نیست، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی در سال جدید و عید نوروز به دنبال احسان، نیکی کردن به دیگران باشند و خدمت به هم نوعان را وظیفه و افتخاری برای خود بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه در روزهای پایانی سال 1395 تمامی ملت بزرگ کشورمان باید از گناهان توبه کرده باشند و با قلبی و روحی پاک به استقبال سال جدید بروند، ابراز داشت: در سال جدید و در ایام تعطیلات مردم باید سفرهای زیارتی و سیاحتی باشند و از این فرصت بخوبی بهره مند شوند.

نباید گدایی به یک شغل تبدیل شود،

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه نباید گدایی به یک شغل تبدیل شود، خاطرنشان کرد: امروز افرادی در جامعه هستند که گدایی را به عنوان یک شغل پر درآمد برای خود می دانند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مردم باید کمک های خود را به در صندوق صدقات، کمیته امداد بهزیستی و مراکز دیگر بسپارند، افزود: افرادی که قصد صدقه و انفاق دارند باید کمک های خود را به این مراکز تحویل دهند تا این نهاد ها با نظم خاص و حساب و کتاب به نیازمندان رسیدگی کنند.

ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه احسان و  نیکوکاری و آثار آن در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: احسان واجب کفایی و گاهی واجب عینی است و باید در تمامی زمینه ها این واجب مهم رعایت و مراعات شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی می‌شود، تصریح کرد: احسان و نیکوکاری سبب آرامش روحی می شود و احسان به پدر و مادر، فرزندان، وابستگان بسیار واجب است.

احسان به والدین را سبب عزت و سعادتمندی انسان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی احسان به والدین را سبب عزت و سعادتمندی انسان دانست و خاطر نشان کرد: نگاه دوستانه به پدر و مادر، عبادت است و این مهم بزرگترین واجب و جهاد در راه اسلام است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه اظهار داشت: بنده از خداوند بزرگ و کریم برای همه آرزوی تقوا و عمل صالح و عاقبت بخیری دارم دارم و تمامی مومنان را به تقوای الهی توصیه میکنم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با تقدیر و تشکر از مردم ایران اسلامی در سال 1395، گفت: از حضور مردم در نماز های جمعه، جماعت، راهپیمای های با عظمت و از خدمات ارزد مردم انقلامی ایران اسلامی تشکر میکنیم.

دزدی و مفاسد در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه ان شاء الله سال آینده باید چند گام بلند تر و اساسی تر از سال 1395 برداشته شود، اظهار داشت: دولت، مجلس، قویه قضاییه، نیروی انتظامی، نیروهای نظامی، مرزبانان، کسبه، کارگران، کارخانه جات در سال جدید در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی و اخلاق اسلامی و معنویت و تقوای اسلامی، مبارزه با فساد، مبارزه با چالش های اجتماعی و مواد مخدر و بی بدباری و حاشیه نشینی اقدام نمایند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امنیت در کشور باید ارتقاء پیدا کند، خاطر نشان کرد: امنیت شخصی، امنیت خانوادگی، امنیت اجتماعی باید در جامعه افزایش یابد در جامعه اسلامی دزدی و مفاسد جایگاهی ندارد.

شایان ذکر است، وضعیت بازار، انتخابات سال آینده، میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و مادر و روز ولایت حضرت امام خمینی(ره) از دیگر موضوعات مورد اشاره در سخنان آیت الله دری نجف آبادی، در خطبه های نماز جمعه شهر اراک بود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/201/ب2

ارسال نظرات