۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۸۷۷۱۸
امام جمعه خرم ‌آباد:

سلوک اجتماعی، سیاسی و حکومتی امام راحل الگو است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تولد فاطمه(س) اسلام را زنده و تولد امام راحل ایران را زنده کرد، گفت: سلوک اجتماعی، سیاسی و حکومتی امام راحل الگو است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۰ جمادی الثانی فرخنده میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری و روز تولد امام راحل گفت: ولادت فاطمه زهرا(س) نوید بخش جاودانگی پیامبر گرامی اسلام و ناکامی دشمنان آن حضرت بود.

وی با بیان اینکه فاطمه(س) حلقه وصل نبوت و امامت است، افزود: ولادت فاطمه(س) پایان دوران خرافات و ظلم و ستم بر زنان و معرفی جایگاه شامخ زن در نظام آفرینش بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه فاطمه(س) الگویی برای زنان جامعه شد، عنوان کرد: هویت زن مسلمان در عفت و پاکدامنی و حضور سالم در جامعه است.

وی در ادامه به وضعیت حجاب جامعه اشاره کرد و گفت: این وضعیت بدحجابی نگران کننده است و حجاب زنان در بازار و خیابانها مایه تأسف است.

بدحجابی امنیت و آرامش جامعه را می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه وضعیت حجاب تحت تأثیر تبلیغات روانی و تهاجم فرهنگی استکبار جهانی ایجاد شده است، اظهار داشت: باید بدانیم که اگر هویت زن مسلمان خدشه دار شود خانواده متزلزل می شود، جامعه آسیب می بیند و دیگر فضای امن، آرامش و آسایش نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تولد فاطمه(س) اسلام را ماندگار و تولد امام راحل نیز ایران اسلامی را ماندگار کرد، خاطرنشان کرد: سلوک اجتماعی امام(ره) الگو است.

امام جمعه خرم آباد سلوک حکومتی و سیاسی امام راحل را ایستادگی امام(ره) در برابر ظلم و ستم و سازش ناپذیری، تأکید بر وحدت امت اسلامی، تأکید بر ارتباط ایران با سایر کشورها بر اساس سه اصل حکمت، عزت و مصلحت عنوان کرد که مایه الگو و درس برای همه است.

وی به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در ایران اشاره و عنوان کرد: در این روز تصویب این قانون دست بیگانگان را از کشور قطع کرد و نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و اقتصادی ایران به شمار می آید.

هر عهدی که دست بیگانگان را قطع کند مایه افتخار است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه هر عهد و پیمان و قراردادی که دست بیگانگان را از کشور قطع کند مایه استقلال است، گفت: هر عهدی که موجب ذلت ملت و از دست رفتن استقلال شود، از نظر مردم مردود است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به سند ۲۰۳۰ اظهار داشت: این سند که در همین اواخر از سوی وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد و از سوی یونسکو برای ایران تهیه شده است، در این رابطه فقط تذکر می دهم چون هنوز هویت و محتوای آن معلوم نیست.

وی با بیان اینکه هنوز از محتوای این سند کسی مطلع نیست، محتوای آن را هم انتشار نداده اند، عنوان کرد: سندی که یونسکو برای ملت ایران و آموزش و پرورش ایران بنویسد یقینا با آرمان های امام راحل و ایران و انقلاب سازگاری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان کرد: باید دید این سند با سند تحول بنیادین که رهبر معظم انقلاب تأیید کردند تناسبی دارد یا خیر، در این راستا دست اندرکاران باید تحلیل و بررسی کنند و مسؤولان محتوای این سند را برای مردم منتشر کنند./9459/201/ب2

ارسال نظرات