۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۴۸۷۸۵۲
سرپرست سازمان حج و زیارت مطرح کرد؛

صدور روادید الکترونیکی برای حجاج ایرانی

سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: صدور روادید برای حجاج ایرانی به صورت الکترونیکی خواهد بود.
حمید محمدی رییس سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت، امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره حج تمتع سال آتی، درباره صدور روادید گفت: به علت نبود رابطه سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان صدور روادید برای حجاج ایرانی به صورت الکترونیکی خواهد بود و پرینت آن در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه انجام مناسک حج سال 96، بیان داشت: اولویت‌های ثبت نام حج سال آینده در دهه سوم فروردین اعلام می‌شود اما براساس توافق با طرف سعودی تیم های مسکن و تغذیه سازمان حج هفته آینده به عربستان سفر خواهند کرد تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست سازمان حج و زیارت ادامه داد: نیمی از حجاج ما توسط سازمان هواپیمایی ایران و نیمی دیگر توسط سعودی‌ها برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام می‌شوند که از هفته آینده اقدامات لازم در این باره آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اولویت اعزام، عنوان کرد: اولویت اعزام حجاج برای کسانی است که در سال 85 و 86 نام‌نویسی کرده باشند.

محمدی درباره خدمات کنسولی به حجاج ایرانی، اظهار داشت: با توجه به نبود رابطه سیاسی بین دو کشور و افزایش حاجیان ایرانی این خدمات اهمیت زیادی دارد بر همین اساس ده کارشناس کنسولی ایرانی از اول شوال تا پایان محرم در عربستان مستقر خواهند شد.

سرپرست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران ما در سال 94 ، 64 هزار نفر بودند گفت: براساس درخواست طرف سعودی در همان سال و با توجه به ساخت و سازهای مکه و مدینه این میزان 20 درصد کاهش پیدا کرده بود اما در حین مذاکرات طرف سعودی به ما اعلام کرد که جمیعت ایران 76 میلیون نفر است و بر همین اساس باید 76 هزار نفر به حج اعزام شوند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: با توجه به آخرین سرشماری انجام شده جمعیت ایران 79 میلیون و 900 هزار نفر اعلام شده است و بر همین اساس طرف سعودی پذیرفت که 79 هزار و 900 نفر به حج اعزام شوند اما با توجه به حضور عوامل اجرایی و خانواده شهدای منا و مسجدالحرام این میزان به 86 هزار نفر خواهد رسید./807/202/ب1

ارسال نظرات