۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۸۷۹۸۹

سلفی‌های مصر روز مادر را حرام اعلام کردند

معاون ریيس گروه موسوم به دعوت سلفي طی فتوایی بزرگداشت روز مادر را حرام اعلام کرد.
شیخ یاسر برهامی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ياسر برهامي معاون ریيس گروه موسوم به دعوت سلفي طی فتوایی بزرگداشت روز مادر -كه روز بيست و يكم مارس در كشورهاي مختلف جشن گرفته مي شود- را حرام اعلام کرد.

ياسر برهامی گفت: مي توان در مناسبت هاي ديگر مانند عيد فطر و عيد قربان براي ديگران هديه خريد. اما شركت در سالگرد موسوم به روز مادر جايز نيست حتي اگر اين اقدام به رنجيدن مادر فرد منتهي شود. زيرا شركت بزرگداشت چنين روزي معصيت است.

اظهارات جنجالي برهامي باعث حمله شخصيت هاي مختلف به وي شده است. شيخ "مظهر شاهين" امام و خطيب مسجد عمر مُكَرَّم قاهره در اين باره گفت بزرگداشت روز زن و تعيين روز خاصي براي اين مناسبت، با جشن گرفتن و بزرگداشت عيد فطر و قربان تناقضي ندارد. زيرا اصل در امور بر مباح بودن است مگر آنكه برخلاف آن چيزي باشد كه خداوند آن را حلال دانسته است.

ياسر قوره معاون اول ریيس حزب وفد در امور سياسي و پارلماني، با صدور بيانيه اي اظهارات برهامي را محكوم و تأكيد كرد: خداوند در همه اديان، از بندگان خواسته است به والدين نيكي و از آنها قدرداني كنند. همچنين پيامبر (ص) بر ضرورت عنايت بندگان به مادرانشان تأكيد كرده اند. حال با وجود تأكيد خداوند و پيامبرش (ص) بر بزرگداشت مقام مادر، ياسر برهامي آنچه را خداوند حلال كرده است حرام مي داند و باعث فتنه انگيزي در جامعه مي شود./994/ب102/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات