۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۸۸۲۵۸
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

حرکت در جهت شعار سال و رونق اقتصاد با نگاه به بیگانه محقق نمی شود

امام جمعه شهرکرد گفت: برای تحقق شعار سال و رونق اقتصاد نگاه به بیگانه نداشته باشیم و از ظرفیتهای داخلی و توان نیروی جوان استفاده کنیم.
امام جمعه شهرکرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک آغاز سال جدید، به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور توجه به امور اقتصادی است که به خوبی از سوی رهبر فرزانه انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد در جامعه اسلامی از جهات مختلف ضرورت دارد و باید مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: نظام اسلامی مکلف است که برای تک تک افراد جامعه تأمین معاش کند و آسایش و رفاه اجتماعی فراهم نماید و زمینه اشتغال و نان آوری آبرومند و عزتمندانه برای آحاد جامعه فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه اقتصاد در جامعه اسلامی نه تنها یک تکلیف شرعی است بلکه از نظر سیاسی نیز جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: دشمن از دیرباز بر روی اقتصاد جامعه اسلامی متمرکز شده است و تمام هم و غم خود را بر روی آن گذاشته با این هدف که نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و به همگان بفهماند که اگر اسلام هم بر حکومتها حاکم شود، نمی تواند آسایش و رفاه اقتصادی با خود به ارمغان آورد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال القای ناکارآمدی اسلام در بین آحاد جامعه است، تصریح کرد: دشمن از همان روزهای نخست شکل گیری نظام اسلامی در کشور ایران به دنبال القای این بحث است که اسلام یک دین فردی است و نمی تواند برنامه حکومتی و اجتماعی کارآمد داشته باشد و این سیاست را هنوز نیز دنبال می کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با ابراز تأسف از اینکه در طول سالهای پس از شکل گیری انقلاب اسلامی نیز برخی ها این القای دشمن را باور کردند و با آنها در درون کشور همراه شدند، اظهار کرد: حضرت امام راحل در همان ابتدای شکل گیری نظام اسلامی در برابر تفکرهای پوچ دشمن ایستاد و حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) را به عرصه آورد و مردم نیز به آن لبیک گفتند و اسلام واقعی را بر نظام ایران حاکم کردند.

وی شکل گیری نظام اسلامی کارآمد در درون کشور را مهمترین سد در برابر خواسته های مستکبران بیان کرد و گفت: دشمن به خوبی می داند که اگر اسلام واقعی در جامعه حاکم شود و مردم از رفاه اقتصادی مطلوب برخوردار باشند دیگر جایی برای آنها نخواهد ماند؛ بنابراین تمام تلاش خود را برای بزرگ جلوه دادن مشکلات نظام به ویژه در بحثهای اقتصادی به کار گرفته اند و در این میان دست به هر اقدامی می زنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، ایستادگی تمام قد در برابر توطئه های دشمنان را مهمترین رسالت امروز جامعه اسلامی بیان کرد و افزود: باید به دنیا بفهمانیم که اسلام در ذات خود برای همه چیز برنامه دارد و در حقیقت یک آیین جامع برای بشریت به ارمغان آورده است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه اسلام به دنبال تأمین همه خواسته های مشروع بشری به ویژه در امور اقتصادی است، اظهار کرد: از این رو است که رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته بر روی امور اقتصادی متمرکز شده اند و با نامگذاری سالها با محوریت اقتصاد مقاومتی به دنبال رفع مشکلات اقتصادی مردم هستند هر چند در این بین برخی ها توجه لازم به خواسته های رهبری نداشته و ندارند و این جای تأسف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه هر ساله قدمهایی در راستای امور اقتصادی در کشور از سوی دولتها برداشته شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه اقدامات انجام گرفته جای قدردانی دارد اما آنچه صورت گرفته مورد انتظار رهبر معظم انقلاب نیست و تا کنون کار اساسی و اقدام عملی در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی رهبری نشان داد ایشان هر ساله به دنبال متمرکز شدن بر روی یک بخش امور اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: امسال باید همه بر روی تولید و اشتغال متمرکز شویم و بدانیم این بخش اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر اینکه حرکت در راستای استفاده از تولید داخلی وظیفه شرعی مردم است، افزود: مردم باید به تولیدات داخلی بها بدهند و با استفاده از تولید ملی در راستای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی کشور قدم بردارند و تولیدگران نیز بالابردن کیفیت محصولات خود را در دستور کار قرار دهند.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر تولیدات داخلی کیفیت مطلوب را داشته باشند مورد استقبال عموم قرار می گیرند، تصریح کرد: به یقین نقش مسؤولان نیز در تحقق شعار سال غیرقابل انکار است؛ بنابراین مسؤولان نیز باید همه توان خود را برای حمایت از تولیدات داخلی به کار گیرند و نگاه به بیرون نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه دل بستن به بیگانه جز آسیب چیزی برای کشور نخواهد داشت، گفت: باید برای تحقق شعار سال و رونق امور اقتصادی نگاه به بیگانه نداشته باشیم و از همه ظرفیتها، استعدادهای داخلی به ویژه توان نیروی کارآمد جوان استفاده کنیم و بدانیم اگر اراده و برنامه ریزی اولویت دولتمردان قرار گیرد، به یقین در آخر سال با رشد چشمگیری روبه رو خواهیم شد./301/9457/ب1

ارسال نظرات