۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۸۸۲۸۶

پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی

انتشارات دلیل ما مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت را در 4 جلد منتشر کرد.
مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا انتشارات دلیل ما مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت را به قلم علی تبریزیان در چهار جلد منتشر کرد.

تبریزیان، این مجموعه داستانی را با نام‌های: «بناسازی بر قبور»، «مسجدسازی بر قبور»، «نماز کنار قبور»و «دعا کنار قبور» به صورت داستان گونه و با هدف پاسخ به شبهات وهابیت تدوین کرده است.

نویسنده در مقدمه این مجموعه درباره اهمیت پاسخگویی به شبهات دینی می‌نویسد:

«یکی از کلیدهای موفقیت و کامیابی انسان‌ها ارتقا سطح بینش است که علاوه بر تقویت اعتماد به نفس، شخصیتی مستقل به انسان می‌دهد و او را از تقلید کورکورانه بر حذر می‌دارد.

پی بردن به عوامل منفی و نقاط ضعفی که تأثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت فرد دارند و شناخت قواعد و ضوابطی که به فرد کمک می‌کند تا نقاط ضعفش را به حداقل برساند و راه راست را بگزیند، از دیگر فواید ارتقا سطح بینش است.

 یکی از راه‌های مؤثر جهت تحقق این مهم، درست اندیشدن است؛ اندیشیدن، فعالیتی ذهنی است که انسان از طریق آن می‌تواند به حقایق دست یابد؛ ولی همواره ممکن است در مقابل این فعالیت، موانعی قرار گیرد و مانع عملکرد صحیح ذهن و دستیابی آن به حقیقت شود.  برای پشیگیری از این حالت باید به اموری توجه داشت که به کارگیری آنها موانع را از بین می‌برد و فرد را به تفکر و بینشی صحیح می‌رساند... .

انسان برای شناخت حقیقت، باید آگاهانه و بدون تعصب گام در این عرصه نهد و به دلایل و براهین مواضع مختلف گوش فرا دهد و چنانچه حق و صحیح بودن آن ثابت می‌شود، آن حقیقت را با جان و دل بپذیرد و با موانع بازدارنده مبارزه کند. در غیر این صورت،  همیشه اسیر باورها و عقاید نادرست خواهد ماند.»

تبریزیان، در بخش دیگری از مقدمه، هدف از نگارش این مجموعه را اینگونه بیان می‌کند:

«ازجمله حقایقی که برداشت نادرستی از آنها شده و گروهی به نام وهابیت را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده، مسائلی از قبیل توسل، تبرک، شفاعت، زیارت قبور، بناسازی و مسجد سازی روی قبور است. فرقه وهابیت شدیدا با این اعمال مخالف است و انجام آنها را نوعی شرک می‌پندارد. از این رو، همواره شیعیان را متهم به شرک می‌کند  و آنان را بدعت‌گذار در دین می‌خواند و مبارزه با آنها و عقایدشان را واجب می‌داند، تا جایی که حتی قتلشان را جایز می‌شمارد. به همین جهت، پیوسته با ایستادگی در برابر شیعیان و اهل سنت و شبههپراکنی علیه آنان، سعی در تخریب وجهه ایشان دارد؛ بنابراین، احساس نیاز شد تا به مهمترین شبهات وهابیت پاسخ داده شود.»

گفتنی است، مؤلف برای نگارش این مجموعه از 27 منبع روایی شیعه و اهل سنت بهره برده است که «احیاء العلوم»، «الثقات ابن حبان»، «دلائل النبوة»، «الکافی»، «مجمع الزوائد»، «منبع الفوائد»، «مجمع الفتاوی»، «المستدرک»، «صحیح بخاری» و «صحیح المسند» از مهم‌ترین آثار استفاده شده در این مجموعه است.

همچنین، علی تبریزیان کتاب‌های دیگری ‌نیز نگاشته‌ است‌ كه‌ «زینب سلام الله علیها بانوی گل‌های کبود»، «فراتر از مظلومیت؛خطبه فدکیه و تطبیق موضوعی آن با نهج البلاغه» و «مجموعه پنج جلدی غریب و قریب» از آثار وی است.

انتشارات دلیل ما هر جلد از این مجموعه داستانی را با شمارگان 2000 نسخه  منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند  برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما  به  قم - بلوار معلم - مجتمع ناشران - طبقه همکف - واحد 9 مراجعه یا با  تلفنهای 02537744988 -  02537733413 تماس بگیرند./998/ پ 202/ش

ارسال نظرات