۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۸۸۶۳۵
معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت:

هیچ عذری در حوزه فعالیت فرهنگی قابل قبول نیست

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: نهضت بیداری اسلامی ‏ به معنای احیای ارزش های اسلامی است که هدف آن تشکیل یک تمدن اسلامی جهانی می باشد.
بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد سالار در خصوص اهمیت گسترش ارتباطات بین الملل و توجه به نهضت بیداری اسلامی، اظهار داشت: با توجه به تحولاتی که در جهان رخ می دهد، گسترش ارتباطات و رویکردی که بشریت به فرهنگ و معارف اسلامی پیدا کرده است، ضرورت یادگیری صحیح اصول ارتباطات بین الملل بیش از پیش است. 

وی با بیان آیه "و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین"، تصریح کرد: در حقیقت توسط این تمدن عقلانیت با معنویت، قدرت با اخلاق، دانش با ارزش وعلم با عمل جمع می شود، همچنین یک تمدن جهانی بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) بایستی شامل ابعاد ايمانی، اسلامی، حضور مردمی و برنامه ‌ريزی برای نظام‌ سازی بر مبنای ظهور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سالار ابراز داشت: بیداری اسلامی که در شمال آفریقا و خاورمیانه آغاز شده است اهمیت حوزه ارتباط بین الملل را گسترش داد، بنابراین دستگا‌ه‌های متولی فرهنگ بایستی همپای تحولات جهانی نیاز مخاطبین مسلمان و غیر مسلمان خارج از کشور رصد کنند تا به نیازهای موجود پاسخ جامع داده شود. 

وی با اشاره به اهمیت میان واحد ارتباطات بین الملل حوزه علمیه، تاکید کرد: واحد ارتباطات بین الملل حوزه علمیه باید با بهره گیری از فناوری نوین و دسترسی کامل به شرایط جغرافیائی، اقلیمی، فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سایر کشورها تعاملات لازم را برای صدور اسلام شیعه به خارج کشور ایجاد کند. 

حجت الاسلام و المسلمین سالار گفت: شناخت دقیق و اولویت بندی صحیح نیازهای مخاطبین، اولین گام در عرصه تعاملات بین الملل است، باید متناسب با نیاز موجود در کشورهای میزبان غذای روحی لازم تهیه شود در حقیقت آشنایی با زبان بومی و محلی هر منطقه نیز باید در اولویت قرار گیرد زیرا تبیین افکار، اندیشه، آداب و سنن اسلامی مستلزم شناخت دقیق نیازهای فرهنگی دیگر جوامع بشری می باشد. 

وی افزود: امروز به برکت بیداری اسلامی در هر نقطه از گیتی بستر لازم برای کار و فعالیت فرهنگی مهیا شده است، با توجه به امکانات موجود امروز حجت و تکلیف برای ما تمام شده است بایستی از هر فرصت برای انتقال و ترویج فرهنگ ناب شیعه و مفاهیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استفاده نمود. 

حجت الاسلام و المسلمین سالار با اشاره به تبلیغات جریان انحرافی و تکفیری داعش در جهان، اظهار داشت: دین مبین اسلام منطبق بر قوانین منطق و فطرت بشریت است، پدیده شوم جریان تکفیری داعش یک خطر بزرگ برای جهان اسلام محسوب می شود که متأسفانه بر اثر تبلیغات گسترده رسانه های صهیونیستی عقاید افراطی این گونه جریان های انحرافی امروز با عنوان اسلام ناب محمدی(ص) در متن دیگر جوامع رسوخ کرده است. 

وی تصریح کرد: در شرایطی که گروه‌های تروریستی در جهان از ظرفیت بی بدیل فضای مجازی به منظور ترویج افکار پوچ و انحرافی خود استفاده می‌کنند، باید با در خدمت گرفتن این ابزار نوین و بهره گیری در جهت ترویج سیره اعتدال و رأفت اهل بیت(ع) به حداقل وظیفه خود در مقابل تبلیغات سوء دشمنان عمل نمائیم.

 
آمریکا و صهیونیست بر خلاف جریان آب شنا می کنند

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان سابقه نهضت بیداری اسلامی در جهان، گفت: بیداری اسلامی پدیده‌ای نیست که مربوط به سال‌های اخیر باشد بلکه سابقه آن حداقل به 150 سال قبل برمی‌گردد، البته در سال‌های اخیر با موج‌هایی از بیداری اسلامی روبرو بودیم که یک موج آن بعد از انقلاب اسلامی ایران ایجاد شد، موج دوم نیز بعد از مسائل عراق به وجود آمد و موج سوم و چهارم نیز در قالب انقلاب‌ در برخی از کشورهای منطقه متبلور شده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حرکت ما در بیداری اسلامی براساس مشی فکری و ذاتی مردم منطقه است و الحمدلله راه برای حرکت باز است ولی غرب و صهیونیست برخلاف جریان آب شنا می‌کنند و تاکنون نتوانسته‌ اند اهداف شوم و پلید خود را در منطقه محقق سازند./1325//102/خ

ارسال نظرات