۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۸۸۹۳۶
آيت‎الله مهدوي:

کشور مسؤولی می خواهد که با تخلف برادر خود نیز برخورد کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: چه كسي گفته كه نظام كساني را تربيت كند كه حقوق نجومي بگيرند، ما يك مسؤولاني را مي‎خواهيم كه اگر برادرش هم تخلف كرد، علي‎وار با او برخورد كند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيدابوالحسن مهدوي، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد با اشاره به به نامگذاري سال از سوي رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: چندين سال است كه رهبر معظم انقلاب نامگذاري سال را بر اساس مسائل اقتصادي قرار دادهاند و بايد گفت كه دشمن هم روي مسائل اقتصادي متمركز شده است، سال گذشته شعار اقتصاد مقاومتي بود با رويكرد اقدام و عمل و امسال هم رهبر معظم انقلاب باز همان اقتصاد مقاومتي را با جهت خاص اشتغال و توليد مطرح كردهاند.

وي افزود: اينگونه نامگذاري سال سابقه ندارد و نخستین دوره است كه دو سال پي در پي اقتصاد مقاومتي نامگذاري ميشود و ميبينند كه اقتصاد مقاومتي فراگير است و اگر اقدام شده بود، اقتصاد مقاومتي را دوباره نميگفتند، اين نشان از آن دارد كه سال گذشته در اقتصاد مقاومتي چندان موفق نبودهايم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به معناي اقتصاد مقاومتي، خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتي يعني اينكه كشور به گونهاي قوي باشد كه تحريمها اثري بر اقتصاد مردم نداشته باشد و اين به معناي رياضت نيست و گفتند كه دو راهكار دارد، يكي اصل 44 قانون اساسي است كه ادارههاي دولتي بايد در اين زمينه اقدام كنند و بخشهايي كه به بخش خصوصي واگذار ميشود اين كار را انجام دهند.

وي به راهكار ديگر تقويت اقتصاد مقاومتي اشاره و ابراز كرد: راهكار ديگر اقتصاد مقاومتي اين است كه وابستگي دولت و اقتصاد به نفت بايد گرفته شود، كشور نبايد به اقتصاد نفت وابسته باشد، چون دشمن به راحتي از قيمت نفت و مقدار نفت در روي اقتصاد ايران تأثير ميگذارد، متأسفانه سال گذشته ما در اقدام و عمل موفق نبوديم و مجددا امسال همين را بيان ميكنند كه بايد توليد و اشتغال تقويت شود.

آيتالله مهدوي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در حرم رضوي نيز تأكيد كردند كه بايد از مسؤولان مطالبه كنيد و نكته ديگري هم بيان كردند كه خود مردم هم اقدام بكنند براي توليد و اشتغال و از ديگر مردم هم بخواهند كه در اين زمينه حركت كنند.

وي اظهار كرد: در اين موضوع هم حركتهاي خوبي انجام شد و ما از دولت و مجلس تشكر ميكنيم، اما بايد بررسي شود كه چرا ناكافي بود و اقتصاد ما هنوز مقاوم نشده است، در توليد و اشتغال نتوانستهايم موفق باشيم، در اشتغال جوانان و توليد كارخانهها نقصهايي وجود دارد، بسياري از كارگاهها و كارخانههاي ما رو به تعطيلي يا نيمه تعطيل هستند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري بيان كرد: پولهايي به كارخانهها تزريق ميشود، اما سودي كه از اين پولها گرفته ميشود خود اين عملا انداختن اين كارخانه در مشكل جديدي است كه در آينده با آن مواجه ميشود، اگر ميخواهيم كمك بكنيم بايد سودهاي غير ربوي به اين كارخانهها داده شود، وقتي كارخانهاي ميخواهد كار بكند، كارگران آن حقوق ميخواهند و بايد جنسهاي خود را بفروشند تا بتوانند حقوق كارگران را بدهند.

وي گفت: وقتي كه جنسهاي قاچاق وارد كشور ميشود، ديگر كارخانهها نميتوانند جنسهاي خود را بفروشند كه رهبر معظم انقلاب حكم حرمت آن را هم با صراحت بيان كردند كه كالاهايي كه مشابه داخلي دارد ورود آن حرام است، آن مسؤولي كه مسؤول گمرك است و چندين سال است كه امتحان خود را پس داده است، ديگر چرا اين مسؤول در آنجا باقي مانده است و چرا آن مسؤول همچنان در پست خود باقي مانده است، بايد آن مسؤول را عوض كنند.

امام جمعه موقت اصفهان اشاره كرد: دست آمريكا در مسائل اقتصادي پشت صحنه است، آنها از اين طريق آمدهاند كه كارخانجات ما با مشكل مواجه شوند و اجازه ندهند كه اجناس خود را بفروشند، از طرف ديگر وقتي صحبت از حقوقهاي نجومي ميشود، اينها اعلام ميكنند كه مسأله حل شد، چطور ظرف يك ماه حل شد؟ مردم ما اين مسائل را در انتخابات آينده لحاظ خواهند كرد، اين حركت كافي نيست، برخي حركتها هم انجام شده و اينها شائبه انتخاباتي وجود دارد.

آيتالله مهدوي  با اشاره به اعلام اينكه مشكل حقوقهاي نجومي حل شد، ادامه داد: اميدواريم كه مفيد براي كشور باشد، آيا حقوق يك ماه اينان به بيتالمال برگشت داده شد؟ يك موقع گفتند كه حقوق رياست جمهوري هفت ميليون است و زيرمجموعه بايد از او كمتر باشد، اما سازمان بازرسي حقوقهاي بيش از آن را اعلام ميكنند؟ چرا در مجلس يكباره اعلام ميشود كه تا 24 ميليون اشكالي ندارد؟ پس رييس جمهور از 7 ميليون بالاتر ميگيرد؟ نبايد اين صحبتها تكرار شود.

وي خاطرنشان كرد: از برخي از اين قبيل مسائل قلبها جريحه دارد ميشود، با اين مشكلاتي كه وجود دارد، ميگويند اين نجوميبگيرها ذخيره نظام هستند، اينها ذخيرههاي نظام نيستند، چه كسي گفته كه نظام كساني را تربيت كند كه حقوق نجومي بگيرند، ما يك مسؤولاني را ميخواهيم كه اگر برادرش هم تخلف كرد، عليوار با او برخورد بكند.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقض برجام از سوي آمريكا، ادامه داد: بايد نقض عهد آمريكاييها از سوی اروپاييها روي كاغذ نوشته شود و از اروپاييها به ويژه اقرار گرفته شود و بعد اين مطلب در رسانهها اعلام شود و بگويند بر اساس اين اقرار و بر اساس اين نقض برجام ما هم از برجام بيرون ميآييم./201/914/ب1

ارسال نظرات