۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۸۹۱۷۹

کتاب پاسداران جوان در بازار نشر

انتشارات شهید کاظمی کتاب پاسداران جوان؛ از حاکمیت تا سقوط گروهک ها در کردستان را چاپ و روانه بازار کرد.
کتاب پاسداران جوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات شهید کاظمی کتاب پاسداران جوان؛ از حاکمیت تا سقوط گروهکها در کردستان، نوشته غلامحسین فرحی یزدی را در آخر سال 1395 چاپ و روانه بازار کرد.

نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است: «نوشته‌های پراکنده بسیار دارم که از همان ابتدای سال‌های 57 ـ 58 آنها را به مناسبت‌ها نوشتهام و حال، سال‌ها و سال‌ها می‌گذرد و جز گرد و غبار، هیچ فردی نگاهی به آنها نکرده است.

این نوشته‌ها و عکس‌ها و خاطراتِ هشت ـ نه سال جنگ است. جنگی که سال 67 به پایان می‌رسد ولی آثار و پیامدهای مثبت و منفی آن، پس از سال‌ها هنوز بر جان و جسم مردم جامعه ما حضور دارد.

این یادداشت‌ها و عکس‌ها و نوشته‌ها هر‌ کدام نشانی از حادثه‌ای، دوستی و شهادتی می داد. نشانی از سرمای 20- درجه کردستان در شب‌های تاریک و سرد زمستان سال 60 و 61، میان کوه‌های سرد و منجمد کانی مانگا ـ سورن ـ سورکوه و قوچ سلطان می‌داد، که کنارم، برادر مجروحم در سن و سال 21 و 22 ساله از شدت سرما یخ می‌زد و همان جا غریبانه و مظلومانه جان به جان آفرین تسلیم می‌نمود.

این پارهنوشته‌ها همه و همه نشان بودند و حجت و راهنما... راهم را پیدا کرده بودم! حیات دادن به این پارهنوشته‌ها... و احیا و زنده نمودن حضور جوانان 20 و 22 ساله آن ساله‌ها که با یک ساک دستی کوچک از آغوش گرم خانواده بیرون می‌آمدند و راهی جبهه‌های بی بازگشت می‌شدند».

در فهرست مطالب این کتاب عنوان‌های زیر به چشم می‌خورد:

«منطقه کردستان و وسعت حاکمیت گروهک‌ها»، «عوارض طبیعی و جغرافیایی منطقه کردستان»، «کردستان پیش از انقلاب»،‌ «ایلات و قبایل، فئودال‌ها و زمین‌داران»، «ضلع سوم»، «نیمه دوم سال 57؛ ظهور گروهک‌ها»، «حزب دمکرات»، «کومله؛ سازمان انقلابی زحمت‌کشان کردستان»، «گردانندگان گروه» و «قدرت و حاکمیت گروهک‌ها»، «چریک‌ها و پارتیزان‌های کرد»، «ارتش و پاسداران جوان در زمان حاکمیت گروهک‌ها»، «سال 59 آغاز می‌شود...»، «کومله جنگ را آغاز می‌کند»، «شیوه جنگ در کردستان»، «طرح چهارمرحله‌ای پاسدار جوان، شهید بروجردی»، «خیانت»، «پایگاه ها و سیستم تأمین»، «فرماندهان حزب در دورافتاده‌ترین روستا»، «تیپ شهدا»، «مرگ تشکیلات» و «آلبوم تصاویر».

در زیر عنوان «منطقه کردستان و وسعت حاکمیت گروهک‌ها» و در صفحه سی و یکم این کتاب نویسنده چنین آورده است: «در اینجا ... تا آن جا حوادث کردستان را دنبال می‌کنیم که حضور و سقوط گروهک‌ها و حاکمیت دولت جمهوری اسلامی را در بر می‌گیرد.

در تقسیمات کشوری، استانی به نام کردستان داریم که مرکز آن شهر سنندج است و شهرهایی چون بانه، مریوان، سقز، قروه، بیجار و ... نیز در مجموعه استانی آن قرار دارند.

باید بدانی حکایت ما از کردستان، این تقسیمات کشوری و این استان به خصوص نیست، بلکه منطقه وسیعی را شامل می‌شود که پراکندگی و گستردگی آن از روستاهای شهر ماکو، شمالیترین ناحیه غرب کشور شروع می‌شود و به محدوده مرزی استان کرمانشاه، شهر پاوه، جوانرود و نوسود ادامه می‌یابد. استان آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد، استان کردستان را تماما پوشش می‌دهد و محدوده مرزی استان کرمانشاه را نیز در قلمروی خود می بیند. بنابراین، کردستان تعریفِ ما، مناطق وسیعی در این سه استان است که گروهک‌ها در نقشه کردستان بزرگ، آن را طراحی می‌کنند».

انتشارات شهید کاظمی کتاب پاسداران جوان، نوشته غلامحسین فرحی یزدی را با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 10000 تومان در 216 صفحه چاپ و روانه بازار کرده است./907/پ 202/ش

ارسال نظرات