۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۸۹۲۳۰

داستان کودکانه مباهله در کتاب «دعوت مردی که راست می‌‌گفت»

انتشارات کتاب جمکران، کتاب داستان «دعوت مردی که راست می‌گفت» را با موضوع مباهله، چاپ و روانه بازار کرد.
کتاب «دعوت مردی که راست می گفت»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات جمکران کتاب داستان کودکانه «دعوت مردی که راست می گفت» اثر ابراهیم حسن بیگی را با موضوع مباهله در زمستان 1395 چاپ و روانه بازار کرده است.

نویسنده در ابتدای کتاب، بخشی از نامه پیامبر خدا به کشیش بزرگ مسیحی را با بیانی شیوا به این صورت نقل کرده است: «به نام خدای ابراهیم و اسحاق و یعقوب. این، نامه‌ای است از محمد، رسول خدا، به اسقف نجران.

خدای ابراهیم و اسحاق و یعقوب را حمد و ستایش می کنم و شما را از پرستش بندگان او به پرستش خدا دعوت می‌نمایم. از شما می‌خواهم از زیر فرمان بندگان خدا، خارج و در ولایت خداوند وارد شوید. در غیر این صورت چون شما تحت نفوذ سرزمین حجاز و حکومت اسلامی هستید، به این حکومت مالیات دهید تا ما از جان و مال شما دفاع کنیم».

داستان این کتاب از زبان یکی از سه مسیحی که در روز مباهله به محضر پیامبر رسیدند، روایت شده است و نویسنده در صفحه چهارم کتاب از زبان کشیش مسیحی آورده است: «و چنین شد که ما وارد شهر مدینه شدیم، در قالب هیئتی شصت نفره از بزرگان و پیروان عیسی مسیح. قرارمان در مسجد بود، عبادتگاه او و پیروانش؛ جایی شبیه کلیسای خودمان. جای تعجب داشت که چرا در مسجد؟

مگر آنجا پرستشگاه خدایش نبود؟ بعدها فهمیدیم که مقر حکومت او همان مسجد محقر و کوچکی است که دیوارهایش از خشت خام بود و سرپناهش از چوب و برگ درختان نخل».

آشنایی اجمالی با نویسنده کتاب

ابراهیم حسن بیگی در سال 1336 در یکی از روستاهای شهرستان گرگان متولد شد. او در سال 1359 در آموزش و پرورش، استخدام و پس از دو سال مدیر امور برنامه های رادیو گرگان شد. سفر به کردستان در سال 1364، سرآغاز حرکت نوینی برای این نویسنده بود که حاصل این سفر، دریافت حس و حالها و موضوعات داستانی خوبی برای وی شد که بعدها این موضوعات دستمایه بیشتر داستان‌های کوتاه وی نیز شد.

گفتنی است، وی تا به حال در مسابقات و جشنواره‌های متعددی، شرکت و  جوایزی هم کسب کرده است؛ مثلا کتاب «ریشه در اعماق» او در سالهای 1375، 1377، 1379 و 1381 کتاب برگزیده همایش 20 سال داستان نویسی انقلاب و دفاع مقدس شد.

«آدم(ع)»، «آینه»، «اشکانه»، «امیرحسین و چراغ جادو»، «بچه‌های جورواجور»، «پایان»، «پدر، پسر، روح الله»، «شکار در شکارگاه»، «جنگ و رمان هايش»، «گیسو و چراغ جادو»، «ریشه در اعماق»، «سالهای بنفش»، «شته ها و شكوفه ها»، «شهید بروجردی»، «صوفی و چراغ چادو»، «عالی جناب شهردار»، «عكس روی درخت»، «قدیس»، «قهرمانان انقلاب»، «گلستان در آتش»، «محمد رسول الله(ص)»، «مدرک جرم»، «معمای مسیح» و «نشانه های صبح» برخی از آثار این نویسنده است.

انتشارات جمکران کتاب داستان کودکانه «دعوت مردی که راست می گفت» را در زمستان 1395 با شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 6000 تومان در 21 صفحه چاپ و روانه بازار کرده است./907/پ 202/ش

ارسال نظرات