۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۸۹۲۵۰

تعرض‎های متعدد صهیونیست ها به مسجد الاقصی در ماه گذشته

تنها در ماه مارس میلادی 1782 شهرک نشین صهیونیست با ورود به مسجد الاقصی به این مکان تعرض کردند.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات امور اسرائیلی ـ فلسطینی قدس اعلام کرد که در ماه مارس گذشته 1782 شهرک نشین صهیونیست اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش تعرض شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی بوده ایم.

این مرکز با انتشار گزارشی تاکید کرد که در ماه مارس 93 افسر و نیروی پلیس رژیم صهیونیستی با لباس نظامی، 327 دانشجوی یهودی از جمله شماری از اعضای سازمان های معبد، 1358 شهرک نشین و 34691 گردشگر خارجی وارد مسجد الاقصی شده اند.

در این گزارش آمده است که در ماه مارس گذشته در مقایسه با مارس سال گذشته شمار بیشتری از شهرک نشینان صهیونیست اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند، به گونه ای که در ماه مارس سال گذشته 960 صهیونیست به این مسجد تعرض کرده بودند و امسال 1782 نفر.

بر اساس گزارش مذکور، کارکنان و نگهبانان مسجد الاقصی از ضرب و شتم و آزار و اذیت نظامیان صهیونیست و حتی بازداشت در امان نبوده اند و در ماه گذشته 15 نفر از کارکنان سازمان اوقاف قدس از جمله 12 نفر از نگهبانان مسجد الاقصی بازداشت شده اند.

طی ماه گذشته سازمان های تندرو یهودی بارها با صدور فراخوان هایی خواستار تعرض گسترده و دسته جمعی یهودیان به مسجد الاقصی شدند./847/ب102/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات