۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۸۹۲۷۷

کتاب نَفسِ بلند در بازار نشر

انتشارات کتاب جمکران، کتاب «نَفسِ بلند»، داستانی زیبا و دلنشین با مضمون حضور امام زمان(عج) در زندگی نوجوانان را منتشر و راهی بازار کرد.
کتاب «نَفسِ بلند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات کتاب جمکران، کتاب «نَفسِ بلند»، نوشته علی اصغر عزتی پاک و تصویرگری وجیهه گلمزاری را در سال 1395 چاپ و روانه بازار کرد.

«نَفسِ بلند»، عنوان داستانی زیبا و دلنشین با مضمون حضور امام  زمان(عج) در زندگی نوجوانان امروز و موضوع آن درباره بچه‌های یک محله است که قصد دارند برای ایام نیمه شعبان، جشن و مراسم گرامیداشت برگزار کنند.

 عنوان‌های مطالب این کتاب؛ «نامه»، «کوچه»، «تصمیم مهم»، «پزشک»، «پول» و«نَفسِ بلند» است و نویسنده در صفحه بیست و چهارم این کتاب با عنوان نَفسِ بلند آورده است:

«غروب روز قبل از جشن نیمه شعبان، تنها نشسته بودم توی هال. حوصله‌ام سر رفته بود، اما جرأت نمی‌کردم بروم بیرون. با اینکه هوای بیرون بد نبود، باز هم بابام اجازه نداده بود بروم کوچه. می‌گفت: نگاه نکن که هوا آرام است، یک دفعه می‌بینی باد آمد و گرد و غبار را فرستاد داخل سینه‌ات. مامان داشت تو آشپزخانه برایم میوه آماده می‌کرد.

بلند شدم رفتم پشت پیشخوان. مامان سیب‌های زرد و سه تا موز را چید توی ظرف شیشه‌ای. من نگاه کردم به تصویر بالای شیر ظرف‌شویی؛دو بچه خیلی کوچکی که در منظره روی کاشی‌ها در کنار درخت سرو نشسته بودند، چشمم را گرفت. چند سال بود که آرزو داشتم کاش من جای آنها بودم.

بچه‌تر که بودم، یادم هست، یک روز از مامان پرسیدم: «اینجا کجاست مامان؟» مامان هم نگاه کرد به دره بزرگ و رود و زن کوزه به دست، و گفت: «جایی که همه آدم‌ها دوست دارند یک روزی بروند آنجا!» پرسیدم: «آخرش می‌روند یا نه؟» مامان بدون اینکه برگردد طرف من، گفت: «لازم نیست بروند. من فکر می‌کنم یک روزی همه دنیا همین شکلی می‌شود مصطفی؛ خیلی زود!»

پرسیدم: «چطوری؟» مامان این بار نگاهم کرد: «خدا نقشه‌اش را کشیده عزیزم. البته فقط یک کمی‌اش را به ما گفته. خدا یک نفر را برای آباد کردن دوباره دنیا نگه داشته!» و خندید.

مامان الآن هم دارد می خندد. ایستاده است رو به رویم و میوه ها را گرفته جلوی صورتم: «پس حواست کجاست مصطفی؟» کاسه میوه خوری را تکان تکان می دهد: «آهای، کجایی؟» از رؤیا در می آیم؛ مامان می گوید «شب عید است؛ به نظرم وقت خوبی است که از آقا بخواهی تا دعا کند ان شاءالله خوب بشی!».

می گویم: «چه فایده! من که نتوانستم امسال کاری برای جشن انجام دهم.» مامان می گوید: «چه کسی گفته حتما باید کاری بکنی! همین که دلت پیش آقاست، نشانه این است که دوستش داری! حالا هم بیا میوه ات را بخور».

آشنایی با نویسنده

علی‌اصغر عزتی پاک، متولد سال 1353 از نویسندگان کوشا و موفق دفاع مقدس و انقلاب است و آثار او بیشتر مضامینی مذهبی و ارزشی دارند.

کتاب‌های «می‌مانم پشت در»، «زود برمی‌گردم»، «موج فرشته» و «باغ کیانوش» از دیگر آثار این نویسنده هستند و وی توانسته است جوایز کتاب سال حوزه هنری، جایزه دوسالانه ادبیات کودک و نوجوان ایران و کتاب سال سلام را به دست اورد.

انتشارات کتاب جمکران، کتاب «نَفسِ بلند» را با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 4000 تومان در 31 صفحه به صورت مصور چاپ و روانه بازار کرده است./907/پ 202/ش

ارسال نظرات