۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۸۹۳۲۶

کتاب گواه میهن منتشر شد

انتشارات شهید کاظمی کتاب گواه میهن؛ اظهارات رهبران انقلاب 14 فوریه بحرین و مخالفان رژیم در دادگاه‌های نظامی آل خلیفه را منتشر کرد.
کتاب گواه میهن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات شهید کاظمی کتاب گواه میهن؛ اظهارات رهبران انقلاب 14 فوریه بحرین و مخالفان رژیم در دادگاه‌های نظامی آل خلیفه را که به قلم جمعی از نویسندگان  و ترجمه علیرضا بیگی تنظیم شده، در سال 1395 چاپ و روانه بازار کرد.

دکتر سعید الشهابی، نائب ‌رئیس مجمع وحدت اسلامی بحرین و رئیس مرکز اسلامی ابرار لندن در مقدمه این کتاب آورده است:

«ایستادند همان‌گونه که بودند؛ سرفراز هم‌چون کوه، در مقابل بنده زاده مملوکی که از خود دارای هیچ نفع و ضرری نیست و تنها مطیع اوامر دیگری است و دین و آخرت خود را به دنیای دیگری می‌فروشد.

تاریخ در سالن(دادگاه) حوادثی که برای آن بزرگان اتفاق می‌افتاد را با خون شهدا، قربانیان و بی‌گناهان مکتوب ساخته و به ثبت رساند. آنان می‌دانستند که در مقابل قضاوت و دادگاه مستقل و عادلی قرار ندارند، لذا قبل از اینکه آن بنده مملوک آل‌خلیفه حکم را صادر کند، خودشان از حکم دادگاه مطلع بودند.

درون خود، انسان‌هایی بزرگ، در مواضعشان استوار و در قلب‌هایشان پاک و صادق بودند. ایمانشان به پروردگار و اینکه به زودی پیروز می‌شوند، ثابت بوده و از گفته‌های بندگان دنیا تأثیر نمی‌پذیرفتند. دیروز شیران پیکار بودند. امروز هم در قلب‌های مردم انقلابی که مراحل آگاهی را پشت سر گذاشتند، شیر پیکارند.

آنها حقیقتی که امام حسین علیه‌السلام بیان کرد را به شکل قاطع درک می‌کنند. امام حسین علیه‌السلام فرمودند: مرگ را جز سعادت و زندگی با ستمگران را جز مایه ملالت و بدبختی نمی‌بینم».

معرفی اجمالی کتاب

کتاب حاضر ترجمه‌اي از کتاب «شهادة وطن: افادات قادة ثورة 14 فبراير والمعارضة البحرانية امام المحاکم الخليفية» است و در آن اظهارات 13 تن از رهبران بحرين که انقلاب 14 فوريه را هدايت کرده بودند، آمده است.

اين کتاب مستندات محاکمه و دادگاه‌هاي ظالمانه و اعترافات دروغيني را که به رهبران انقلاب نسبت داده شده است و اظهارات ايشان را در ردّ اين تهمت‌ها و اثبات بيگناهي خويش دربردارد.

این افراد که مقبولیت اجتماعی زیادی در جامعه بحرین دارند، بیان داشته‌اند که آل خلیفه آنان را در دوره بازداشت در زندان‌های «الجو»، «القرین» و «الحوض الجاف» از کمترین حقوق انسانی، محروم و همواره سعی کرده بود تا هنگام بازرسی کمیته حقیقت‌یاب بسیونی پرده بر حقایق بگذارد.

پاره‌ای از ظلم و ستم‌های درون زندان‌ها که در حق این افراد رخ داده، چنین است: محرومیت برقراری ارتباط با خانواده برای چندین ماه، محرومیت استفاده از سرویس بهداشتی برای چند روز، محرومیت از حمام برای چندماه، ریختن آب سرد بر روی زندانیان، رختخواب و کف زندان و روشن ساختن کولرهای قدرتمند که موجب بیماری آنان می‌گردید، آویزان کردن از سقف و اتصال به برق، تحقیر و شکنجه‌های روحی همچون توهین به ائمه اطهار، مقدسات و شعائر دینی، انداختن آب دهان درون دهان آنان، مجبور کردن بر بوسیدن کفش‌های شکنجه‌گران و تصاویر آل‌خلیفه و آل‌سعود، تجاوز جنسی، شرح و بیان چگونگی هتک حرمت نوامیس این افراد، مجبور کردن بر پاک‌کردن کف زمین آلوده با زبان، اعمال محدودیت در قضاء حاجت و... .

انتشارات شهید کاظمی با مدیر مسئولی حمید خلیلی و با هدف پرورش اندیشه ها و تبلور بصیرت در جامعه اسلامی و همچنین برداشتن گامی جدید در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکنون بیش از ۷۱ کتاب را چاپ و روانه بازار نشر کشور کرده است. ضمنا این انتشارات کتاب گواه میهن؛ اظهارات رهبران انقلاب 14 فوریه بحرین و مخالفان رژیم در دادگاه‌های نظامی آل خلیفه را با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 10000 تومان در 376 صفحه منتشر کرده است./907/ن602/ش

ارسال نظرات