۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۸۹۵۲۴

کتاب پدر، پسر، روح الله روانه بازار نشر شد

انتشارات کتاب جمکران، کتاب پدر، پسر، روح الله را چاپ و روانه بازار کرد.
کتاب پدر پسر روح الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات کتاب جمکران، کتاب پدر، پسر، روح الله نوشته ابراهیم حسن بیگی را در سال 1395 چاپ و روانه بازار کرد.

متن این کتاب تعدادی نامه از یک مادر به پسر خود را دربردارد که در این نامه ها از تاریخ انقلاب و فعالیت‌هایی که پدر این پسر در راه انقلاب انجام داده، گفته می‌شود و شخصیت مادر در زمان تعریف خاطراتش، تاریخ پیروزی انقلاب و مبارزات امام خمینی رحمةالله علیه را نیز برای جوان خود روایت می‌کند.

منابعی که نویسنده برای نوشتن این نامه‌ها از آنها استفاده کرده؛ سرگذشت‌های ویژه از زندگی حضرت امام(ره)، امام به روایت امام(ه)، نهضت امام خمینی (ره)، خاطرات هادی غفاری، خاطرات اکبر براتی و برداشت هایی از سیره امام خمینی(ره) است.

نویسنده در بخشی از کتاب آورده است:

«برای هر کسی غیر از امام، پانزده سال زندگی در تبعید یعنی پانزده سال پرآشوب و دغدغه؛ یعنی هر روز حرص خوردن و اندیشیدن و با سیاست کلنجار رفتن و یا از مبارزه بریدن و به زندگی چسبیدن.

اما امام هرگز چنین نبود. او پیش از اینکه به مبارزه با رژیم شاه بپردازد، از همان آغاز جوانی، وقت خود را برای خودسازی و تربیت نفس گذاشت تا به قول عرفا جز جمال حق نبیند؛ تا کار برای خدا خستگی نیاورد؛ تا اوضاع جغرافیایی و سخت نجف او را نیازارد؛ تا آن همه روحانی مرتجع و وابسته به رژیم را تحمل کند و از سکوت و بی‌تفاوتی سایر علمای کوچک و بزرگ خون در دل داشته باشد؛ تا با همین اندک شاگردان مخلص و رهروان صادقش مبارزه را در نجف و تحت فشار شدید حکومت بعث ادامه دهد...».

همچنین نویسنده در صفحه شانزدهم این کتاب نیز چنین نوشته است: «محسن جان! می‌دانی که واقعه فیضیه در دوم فروردین 1342 اتفاق افتاد و این، آتشی بود که رژیم شاه به دست خود آن را برافروخت. او از خاموش کردن آتشی که داشت کاخ های شاهنشاهی‌اش را احاطه می کرد، عاجز بود؛ چرا که امام خمینی مبارزه را علنی و مردمی کرده بود.

اعتصاب‌ها و اعتراض‌های مردمی شدت یافت. به خصوص در شهرهای تهران و قم. شاه برای ایجاد رعب و وحشت در محیط حوزه علمیه قم، چند کامیون نظامی انباشته از سرباز و کماندو را وارد قم کرده و در میدان آستانه، مقابل فیضیه و دیگر مدارس علوم اسلامی و در خیابان‌های حساس شهر مستقر کرد و آنگاه رئیس شهربانی قم و رئیس ساواک آن شهر را همراه فرماندار قم مأمور ملاقات با امام کرد.

آنها به در خانه امام آمده و تقاضای ملاقات کردند؛ اما امام آنها را نپذیرفت. رئیس شهربانی گفت که به آقا برسانید ما از طرف شخص اعلی‌حضرت مأموریم تا پیغام شاه را به ایشان برسانیم. امام خمینی پاسخ دادند: به ایشان بگویید: اتفاقا من هم به همین جهت که شما از طرف شاه می خواهید با من ملاقات کنیدT از پذیرفتن شما معذورم».

آشنایی اجمالی با نویسنده کتاب

ابراهیم حسن بیگی در سال 1336 در یکی از روستاهای شهرستان گرگان متولد شد. او در سال 1359 در آموزش و پرورش، استخدام و پس از دو سال مدیر امور برنامه های رادیو گرگان شد. سفر به کردستان در سال 1364، آغاز حرکت نوینی برای این نویسنده و حاصل این سفر، آشنایی با موضوعات داستانی خوبی برای وی بود که بعدها این موضوعات دستمایه بیشتر داستان‌های کوتاه وی نیز شد.

گفتنی است، وی تا به حال در مسابقات و جشنواره‌های متعددی، شرکت و  جوایزی هم کسب کرده است؛ مثلا کتاب «ریشه در اعماق» او در سالهای 1375، 1377، 1379 و 1381 کتاب برگزیده همایش 20 سال داستان نویسی انقلاب و دفاع مقدس شد.

«آدم(ع)»، «آینه»، «اشکانه»، «امیرحسین و چراغ جادو»، «بچه‌های جورواجور»، «پایان»، «شکار در شکارگاه»، «جنگ و رمان هايش»، «گیسو و چراغ جادو»، «ریشه در اعماق»، «سالهای بنفش»، «شتهها و شكوفهها»، «شهید بروجردی»، «صوفی و چراغ جادو»، «عالی جناب شهردار»، «عكس روی درخت»، «قدیس»، «قهرمانان انقلاب»، «گلستان در آتش»، «محمد رسول الله(ص)»، «مدرک جرم»، «معمای مسیح» و «نشانه های صبح» برخی از آثار این نویسنده است.

انتشارات کتاب جمکران، کتاب پدر، پسر، روح الله نوشته ابراهیم حسن بیگی را با شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 5000 تومان در 102 صفحه چاپ و روانه بازار کرده است./907/پ202/ش

ارسال نظرات