۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۹۰۱۴۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

آغاز نامنویسی خردسالان در مؤسسه جامعه القرآن اهواز، برگزاری سه دوره قرآنی در مؤسسه قرآنی خاتم الانبیاء ماهشهر، افتتاح دو کانون فرهنگی هنری در شوشتر، نصب شجره نامه علی بن مهزیار اهوازی و تشییع پیکر پدر شهید حسنی پور در گتوند چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

عصمت ابوالحسنی، مدیر جامعه القرآن واحد خردسالان اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز نامنویسی خردسالان جهت شرکت در دوره‌ های این مؤسسه اظهار داشت: نامنویسی جهت حضور در ترم جدید از اول اردیبهشت‌ ماه و در ۵ شعبه این جامعه القرآن در سطح شهر اهواز آغاز  خواهد شد.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه نامنویسی تا ۲۰ اردیبهشت ‌ماه ادامه خواهد یافت، افزود: در این بازه زمانی خردسالان ۴ تا ۱۰ سال قادر به نامنویسی هستند و ترم جدید این مؤسسه  از اول خردادماه آغاز و اواخر شهریورماه به پایان خواهد رسید.

مدیر جامعه القرآن واحد خردسالان اهواز گفت: در این ترم خردسالان می ‌توانند در دوره های اشاره ‌ها، آیه ‌ها و اشاره ‌ها، روخوانی و روان‌خوانی و حفظ شرکت کنند.

وی ابراز داشت: علاقه مندان می ‌توانند جهت نامنویسی در این دوره ‌ها به یکی از ۵ شعبه این جامعه قرآنی که در ۲۴ متری، زیباشهر، کیانشهر، کوروش و گلستان واقع شده است، مراجعه کنند.

برگزاری سه دوره قرآنی در مؤسسه قرآنی خاتم الانبیاء ماهشهر

حسن حلافیان، مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) ماهشهر از خوزستان، از برگزاری سه دوره قرآنی در این مؤسسه خبر داد.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها از هفته جاری در مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) و مهدیه(فاز ۵ شهرستان ماهشهر) برگزار خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ قرآن‌آموز در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

حلافیان با بیان اینکه دو دوره فصیح‌خوانی ویژه نوجوانان ۱۱ سال به بالا، مفاهیم ویژه بانوان بزرگسال و روانخوانی ویژه بزرگسالان در این هفته برگزار خواهند شد، اظهار داشت: این دوره‌ها به مدت سه ماه ادامه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه ۴ مربی در زمینه آموزش به قرآن‌آموزان با این مؤسسه همکاری خواهند کرد، ابراز داشت: در پایان هر هر دوره و به شرط قبولی در آزمون نهایی، گواهی‌نامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

حلافیان همچنین گفت: طبق درخواست مسجد امام رضا(ع) فاز دو شهرستان ماهشهر دوره‌های قرآنی ویژه پسران ۴ سال به بالا در این مسجد از سوی این مؤسسه قرآنی برگزار خواهد شد.

افتتاح دو کانون فرهنگی هنری در شوشتر

دو کانون فرهنگی هنری محبان بقیه‌الله مسجد صاحب میر و کانون فرهنگی حجت مسجد حضرت حجت (عج) در شوشتر افتتاح می‌شوند.

این افتتاحیه روز یکشنبه بیستم فروردین ماه ساعت ١٧ در محل تالار اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

علی بهرامی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با اشاره به نقش مهم دبیرخانه مساجد استان خوزستان در فراهم کردن تمهیدات در توسعه کمی و کیفی کانون‌های شهر و روستا گفت: با توجه به توان اجرایی کانون‌ها در اجرای برنامه های فرهنگی هنری، بر تقویت و افزودن توان اجرایی آنها همت خواهیم گمارد.

نصب شجره نامه علی بن مهزیار اهوازی

از سوی اداره اوقاف و امور خیریه اهواز شجره نامه توصیفی حضرت علی بن مهزیار اهوازی در صحن نورانی حرم این عالم دینی نصب شد.

در این شجره نامه مختصری از زندگی علی بن مهزیار اهوازی، پدر، برادران و تعدادی از نزدیکانش که برخی از آنها راوی حدیث از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بودند شرح داده شد.

زائران این بقعه متبرکه با خواندن این شجره نامه با علی بن مهزیار اهوازی به صورت مختصر آشنا می‌شوند.

تشییع پیکر پدر شهید حسنی پور در گتوند

پیکر پدر شهید حسنی پور از شهدای دوران دفاع مقدس که  در چهارم اسفند 1365 در عملیات کربلای پنج و در منطقه شلمچه به شهادت رسید با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شاهد برگزار شد.

در این مراسم که مسئولان، خانواده معظم شاهد، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند پیکر مرحوم حاج حسین حسنی پور پدر شهید محمد حسنی پور در شهر ترکالکی تشییع و در گلزار شهدای امامزاده محمد ابن زید(ع) بخش عقیلی آرام گرفت./9456/303/ب1

ارسال نظرات