۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۹۰۳۷۲
مدیرکل اوقاف قم عنوان کرد؛

اسکان 42 هزار مسافر نوروزی در جوار بقاع متبرکه قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ایام نوروز امسال بیش از 42 هزار نفر از امکانات اسکان موقت در جوار بقاع متبرکه قم برخوردار شدند.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در دیدار نوروزی با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از لاریجانی به دلیل عنایت وی به بحث وقف و موقوفات اظهار کرد: با مدیریت خوب جنابعالی در موضوع وقف، مصوبات ارزنده‌ای را در مجلس شورای اسلامی برای رونق این سنت حسنه شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در سال گذشته در استان قم اتفاقات خوبی در زمینه مأموریت‌های سازمانی اوقاف رخ داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه طی سال 95 بیش از 7 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند گفت: 4 هزار نفر از این افراد در آزمون پایانی شرکت داشتند.

وی ادامه داد: قم از بهترین استان‌های فعال در زمینه اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سطح کشور به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه امیدواریم با حمایت رئیس مجلس، شاهد برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآنی در شهر کریمه اهل بیت(س) باشیم گفت: قم همواره نشان داده که در این زمینه عملکرد مناسبی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به طرح‌های فرهنگی اوقاف در قم اظهار کرد: طرح آرامش بهاری نوروز 96 از 26 اسفند سال گذشته در قم شروع شد و تا 14 فروردین ادامه یافت؛ در جریان برگزاری این طرح 120 روحانی اعزامی و مستقر در قالب 32 خیمه معرفت به ارائه خدمات فرهنگی به زائران مشغول شدند.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار شاهد فعالیت خیمه‌های معرفت در زمینه فضاهای مجازی بودیم گفت: مبلغانی که توسط اوقاف بکار گرفته می‌شوند در رشته‌های متعدد دارای تخصص هستند که از آن جمله می‌توان به کارشناسان روانشناس روحانی در غرفه‌های مشاوره اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: غرفه‌های «کودک، فضای مجازی و خانواده» هم جزو بخش‌های پر بازدید خیمه‌های معرفت به شمار می‌روند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت نوروزی در ورودی‌های شهر قم طی ایام عید گفت: همچنین یکی از خیمه‌های شاخص این طرح در صحن جامع فاطمی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد که در این زمینه شاهد همکاری و عنایت ویژه تولیت حرم بودیم.

وی افزود: طی سال گذشته در زمینه عمران و آبادانی بقاع متبرکه قم نیز اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به احداث زائرسراهای مختلف در جوار حرم مطهر امامزادگان اشاره کرد که در ایام نوروز، در خدمت مسافران و گردشگران هستند.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه در نوروز امسال 42 هزار نفر از امکانات اسکان موقت در جوار بقاع متبرکه قم برخوردار شدند عنوان کرد: فعالیت‌های عمرانی اوقاف و امور خیریه قم در سال 95 بیش از 60 بقعه متبرکه را در بر می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به وجود 20 بقعه متبرکه در شهر قم که از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد اقدامات عمرانی نبوده‌اند افزود: در نظر داریم در سال 96 بازسازی اساسی پنج بقعه را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بخش عمرانی تقاضای زیادی برای عمران و آبادانی مساجد وجود دارد ولی وضعیت اعتبارات مساجد بسیار کم است به همین دلیل استفاده از ظرفیت طرح مودت و خیرین حاضر در قم در دستور کار قرار دارد./872/د102/ی

ارسال نظرات