۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۹۰۵۲۶
حجت الاسلام سلیمی:

برخی بیت المال را بیت الحال کرده اند

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از ترویج اشرافی‌گری گفت: امروز اشراف‌‌‌‌گرایان صحبت از فقر و مستضعفین را هم بر نمی‌تابند.
حجت الاسلام سلیمی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه ۲۱ فروردین در نطق میان میان دستور خود با یادآوری مشی رفتاری-سیاسی حضرت علی(ع)، اظهار داشت: الگوی رفتاری حضرت علی(ع) باید در تمام حاکمیت جاری شود، زیرا این مشی رفتاری برآمده از نگاه عدالت‌مدارانه امیر مومنان(ع) بود.

وی افزود: امام علی(ع) در مدل حکومتی خود اهل باج‌دهی سیاسی نبود و هرگز اجازه نمی‌داد از ابزارهای حاکمیتی استفاده‌های شخصی شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ترویج بداخلاقی‌های سیاسی در جامعه، گفت: امروز شاهد هستیم که در آستانه انتخابات برخی از جریان‌ها با ابزارهای مختلف دست به بداخلاقی‌های سیاسی می‌زنند.

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر لزوم رسیدگی به زندگی مستضعفان در جامعه، بیان داشت: عده‌ای بیت المال را تبدیل به بیت الحال کرده‌اند، این افراد تا جایی پیش رفته‌اند که حتی صحبت از فقر و استضعاف را نیز بر نمی‌تابند. باید توجه داشت که امام علی(ع) در راه تحقق عدالت هیچ خط قرمزی نداشت و با ویژه‌خواران برخورد می‌کرد.

وی تصریح کرد: در جامعه برخی از افراد در ذیل شعارهای علوی، اقدام به دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی می‌کنند. در چنین شرایطی به شدت جاری شدن مدل حکومتی علوی در جهت مبارزه با اینگونه تبعیض‌ها دیده می‌شود.

حجت الاسلام سلیمی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به حمله اخیر آمریکا به سوریه، گفت: ترامپ بسیار زود چهره واقعی خود را نشان داد. باید از آمریکا و استکبار پرسید، آن زمان که صدام با سلاح‌های شیمیایی ایران را هدف قرار می‌داد کجا بودید؟ چرا کشورهای مستکبر تفسیر خود را از حقوق بشر دارند و چشم خود را بر مظلومیت مردم یمن، فلسطین، عراق و... می‌بندند؟

وی اضافه کرد: امروز چهره واقعی کدخدا آشکار شده است و معلوم شد که آمریکا آدم
کش است. تحریم‌های اخیر نیز به صراحت نشان داد که آمریکا برجام را نقض کرده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال) بیش از برگزاری سمینار و همایش، نیاز به اقدام عملی وجود دارد، امروز در کشور مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد و غول رکود از پیش نیز بزرگ‌تر شده است./۸۵۶/
۲۰۲/ص

ارسال نظرات