۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۷۰۸
امام جمعه پلدختر:

تجلیل از مقام شهدا و خانواده آنان ارج نهادن به ارزش های نظام است

امام جمعه پلدختر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: تجلیل از مقام شهدا و خانواده آنان ارج نهادن به ارزشهای نظام است.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، عصر امروز در برگزاری مراسم جشن تکریم پدران آسمانی که در شهرستان پلدختر برگزار شد، با تبریک روز پدر و ولادت با سعادت امام علی(ع) گفت: عزت و امنیت امروز کشور مرهون خون پاک شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا مظهر قدرت، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: شهدا سند افتخار ایران اسلامی هستند.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه خانواده شهدا با ایثار از عزیزترین عزیزان خود گذشتند، اظهار داشت: این خانواده ها امروز مایه برکت نظام بوده و قدردانی از خانواده شهدا وظیفه همه مسؤولان است.

وی در ادامه از خانواده شهدا به عنوان سرمایه های معنوی کشور یاد کرد و گفت: تجلیل از مقام شهدا و خانواده آنها ارج نهادن به اهداف، ارزشها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی در سایه خون پاک شهدا دارای جایگاه، عزت و عظمت جهانی است، بیان کرد: نباید از این مهم غافل شویم که آرامش امروز جامعه اسلامی هدیه رشادتهای شهدا و ایثارگران است.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان خاطرنشان کرد: بصیرت و آگاهی شهدا مایه عزت و سربلندی است و باید به عنوان الگو برای نسل جوان امروز معرفی شوند.

امام جمعه پلدختر بابیان اینکه باید در مسیر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت تلاش کرد، اظهار داشت: تبیین این مهم نیازمند همکاری و فعالیت بیشتر دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی است.

وی وظیفه مردم و مسؤولان را تقویت جایگاه خانواده شهدا، تجدید بیعت و ادامه راه شهدا دانست و گفت: برای تداوم راه شهدا و تجدید بیعت با آرمانهای شهدا باید از ارزشهای اسلامی و انقلابی دفاع کرد.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: برای تربیت نسلی انقلابی و مؤمن در نهادهای آموزشی باید توجه بیشتری به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت شود و جوانان این مرز و بوم را با ارزشها و آرمانهای انقلاب آشنا ساخت./203/9451/ب1

ارسال نظرات