۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۹۰۷۷۴
حجت الاسلام جوانبخت:

اعتکاف سبب کاهش آسیب های اجتماعی، دینی و فرهنگی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: اعتکاف به عنوان یک مراسم معنوی جمعی می تواند با هم افزایی، گفتمان سازی و بصیرت افزایی سبب کاهش آسیبهای اجتماعی، دینی و فرهنگی در جامعه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به 13 رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) و آغاز ایام البیض اشاره کرد و افزود: تقارن آغاز ایام اعتکاف با ولادت حضرت علی (ع) و پایان آن با سالروز وفات حضرت زینب (س) را می توان اینگونه تعبیر کرد که راه رسیدن به خداوند ولایت علی (ع) و پایبندی به ارزش های عاشوراست که حضرت زینب (س) اصلی ترین پیام رسان نهضت عاشورا هستند.

وی گفت: تأکید دین اسلام بر برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد جامع نشان دهنده جنبه اجتماعی این مراسم معنوی است که مردم فارغ از جناح، حزب و حتی طبقه اجتماعی در مساجد جمع می شوند و در کنار یکدیگر برای تقرب به احدیت، راز و نیاز می کنند.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به آماری از افزایش سالانه حضور مردم و به ویژه جوانان در مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: استقبال مردم از مراسم اعتکاف نشان دهنده دینداری ملت ایران و برخلاف شعارهای دین گریزی جوانان از سوی دشمنان است.

وی گفت: جوانان ما با وجود تبلیغات ضد فرهنگی و دین ستیزی رسانه های خارجی و فضای مجازی به دنبال فرصتی برای ارتباط با خداوند و کسب آرامش روحی و روانی اند که اعتکاف این فرصت را برای آنها فراهم کرده است.

حجت الاسلام جوانبخت به آثار و پیامدهای منفی استفاده از شبکه های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: تضعیف اعتقادات دینی و ایجاد شبهات فکری از مهم ترین اثرات سوء گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه های موبایلی است که در صورت عدم مدیریت می تواند در گذر زمان به تغییر ماهیت فکری و فرهنگ جامعه مبدل شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف به عنوان یک مراسم معنوی جمعی می تواند با هم افزایی، گفتمان سازی و بصیرت افزایی موجب کاهش آسیبهای اجتماعی، دینی و فرهنگی در جامعه شده و به خنثی کردن اهداف دشمنان که در شبکه های اجتماعی دنبال می شود، کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی حضور روحانیت در مراسم اعتکاف را چه به لحاظ معتکف و یا سخنران مؤثر خواند و گفت: روحانیت می توانند در مراسم اعتکاف به مسائل جهان اسلام پرداخته و با تبیین دستاوردهای نظام، سیاست استکبارستیزی، مطالبات رهبری در خصوص مسائل روز کشور و جهان و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی نسبت به جهت دهی فکری جوانان مؤمن قدم بردارند./302/936/ب1

ارسال نظرات