۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۹۱۱۱۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تأکید معاون وزیر امور خارجه بر لغو روادید جمهوری آذربایجان، تدوین اطلس جامع فرهنگی زنان فعال در حوزه فرهنگ و هنر، اعلام زمان اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مرند و نشست اتاق فکر جشنواره عکس رضوی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن قشقاوی امروز در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به اینکه ایران با جمهوری آذربایجان لغو روادید دارد، اظهار داشت: امیدواریم همان احترامی که ما به اتباع آذری گذاشته ایم همین احترام را جمهوری آذربایجان به اتباع ما بگذارد.

وی با بیان این‌که افکار عمومی ما از جمهوری آذربایجان تقاضای لغو ویزا را دارد که این احترام به مردم ماست و غیر از این با تعارفات کاری انجام نمی شود، خاطرنشان کرد: با کشورهای ارمنستان، گرجستان و ترکیه لغو ویزا انجام گرفته و انتظار داریم که با توجه به روابط برادرانه و دوستانه با جمهوری آذربایجان تسهیلات ویزایی برای ایرانیان ایجاد شود.

معاون وزیر امور خارجه در خصوص برخی برخوردهای ناشایست با اتباع ایرانی در مرز ترکیه اظهار کرد: باعث تاسف است که برخی از ماموران ترکیه که مطئنیم اراده ای از سوی دولت ترکیه در آن وجود ندارد با اتباع ایرانی برخورد ناشایست داشته اند، البته طبق پیگیری های انجام شده اعلام شد که با مامور خاطی برخورد شده است.

اطلس جامع فرهنگی مرتبط با حوزه زنان اصحاب فرهنگ و هنر تدوین می شود
محمدحسن چمیده فر، معاون فرهنگی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان فعال و فرهیخته در حوزه‌های فرهنگی و هنری این استان خبر داد و گفت: اطلس جامع فرهنگی مرتبط با حوزه زنان و خانواده به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و با هدف تهیه بانک اطلاعات زنان در حوزه فرهنگ و هنر تدوین می شود.

وی افزود: بر این اساس، زنان اهل قلم و فعالان حوزه های نشر، سینما، تئاتر، مطبوعات، قرآن و نیز بانوانی که دارای آثار در حوزه زنان و خانواده هستند، با مراجعه به  سامانه http://shora-banovan.farhang.gov.ir/fa/atlas/bank در بخش بانک اطلاعات یا بخش اطلس جامع، نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مرند برگزار می شود
مهران فرجی، رپیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند با بیان این‌که آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مرند ٢٧ فروردین در سالن سینما فرهنگ برگزار می شود، گفت: با توجه به درخواست های شرکت کنندگان و علاقمندان جهت حضور در جشنواره یاد شده، مهلت دریافت آثار تا تاریخ دوشنبه ٢١ فروردین تمدید گردید  و  همچنین داوری و اکران فیلم های راه یافته به بخش مسابقه از روز چهارشنبه ٢٣ تا ٢٦ فروردین ماه برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره به منظور ارتقاء سطح کیفی فیلم های تولیدی منطقه و ارزیابی فیلم های ساخته شده درسالهای اخیر توسط هنرمندان فیلم ساز و جوان و نیز ایجاد انگیزه مضاعف برای فعالیت وخلق آثار هنری وماندگار درعرصه فیلم کوتاه برگزار می شود.

نشست اعضای اتاق فکر جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز
نتیجه این نشست ایجاد انگیزش برای آفرینش ایده های نو و خلاقانه در این جشنواره بود. در این نشست اعضای اتاق فکر با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت ها برای برگزاری یک جشنواره خوب و در شان استان بهره گرفته شود، خواستار ارتباط چهره به چهره و مستقیم با عکاسان  شدند تا اگر کسی از برگزاری جشنواره مطلع نشده باشد بتواند از این فرصت استفاده کند.

بنابر این گزارش، در این جلسه همچنین از سوی اعضا،  به معرفی تعدادی از داوران مطرح کشوری و استانی برای داوری جشنواره پرداخته شد و از اعضای حاضر در اتاق فکر درخواست شد تا نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند. ایجاد انگیزش برای آفرینش ایده های نو و خلاقانه در هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی و به تصویر کشیدن و شناسایی ابنیه و کتیبه های امام زادگان از دیگر پیشنهادات این نشست بود.

گفتنی است، نشست های اتاق فکر جشنواره سراسری عکس رضوی در راستای اجرای مصوبات کمیته برنامه‌ریزی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و با حضور اعضای این اتاق فکر برگزار شده و اعضا در حوزه‌های مختلف در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره باهم بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی معاون هنری اداره کل، محمد هادی نیا مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، یوسفی زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، هادی فائزی، کمال شب خیز، یونس زواری، نادر فارغی، علی حاجی بلند و محمد جاویدی به عنوان اعضای این اتاق فکر هستند.

هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه های پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که مردادماه ١٣٩٦ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می‌شود./935/303/ب2

 

ارسال نظرات