۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۹۱۳۷۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

استقبال چشمگیر جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به استقبال چشم گیر جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: باید شاکر نعمت جوانان مؤمن و انقلابی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برگزاری آزمون پذیرش حوزه ‌های علمیه استان در محل مصلای تبریز، اظهار داشت: این آزمون با حضور 1450 نفر در دو حوزه امتحانی بناب و تبریز امروز برگزار شد.

وی با بیان اینکه داوطلبان شرکت در آزمون پذیرش حوزه های علمیه از مقاطع ابتدایی تا دانشگاه بودند که در حوزه های علمیه استان پذیرش خواهند شد، ابراز داشت: پذیرفته شدگان در این آزمون در 21 مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی برای تحصیل علوم دینی حاضر خواهند شد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به زمان اعلام نتایج این آزمون، تصریح کرد: نتایج آزمون پذیرش حوزه های علمیه یک ماه بعد از طریق سایت حوزه های علمیه اعلام خواهد شد و شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به این سایت از نتیجه آزمون خود اطلاع یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال پرشور جوانان استان برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه در سال های گذشته به ویژه در سال جاری، اظهار داشت: هر ساله با استقبال بیشتری از جوانان جهت تحصیل در حوزه های علمیه رو به رو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به این‌که مسؤولان، متوجه نعمت بزرگ حوزه های علمیه و جوانان مؤمن و انقلابی مشتاق تحصیل در حوزه نیستند، ادامه داد: وجود چنین جوانان مؤمن و انقلابی، مایه مباهات و افتخار است، از این رو بایستی به این مهم توجه داشت.

وی با بیان این‌که هجمه بزرگی از جانب استکبار جهانی علیه اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین راه مقابله با هجمه دشمنان، مسیر حوزه های علمیه و تجهیز و بصیرت‌دهی جوانان از طریق حوزه علمیه است، بنابراین باید حوزه های علمیه بیش از گذشت تقویت شوند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی لازمه ثبات کشور و استقلال و آزادی را تقویت حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز تقویت حوزه های علمیه بر همه مسؤولان و دست‌اندرکاران فرهنگی نظامی که با نام اسلامی مزین شده است، لازم و ضروری است.

وی توسعه هر چه بیشتر حوزه های علمیه را جهت بهره گیری از جوانان مستعد استان ضروری دانست و ابراز داشت: مدارس علمیه این استان همیشه از حوزه های برتر کشور بوده است اما ظرفیت لازم برای پذیرش این میزان از استقبال جوانان مؤمن و مستعد را ندارد./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات