۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۹۱۷۳۰

نگاهی به نشریات مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت

مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، دو فصلنامه‌های«مطالعات تطبیقی حقوق بشر»، «معارف فقه علوی» و «دین و دینداری» را در موضوع‌های مختلف فقهی، حقوقی و دینی تدوین و منتشر می‌کند.
نشریات

احمد رمضانی، مدیر روابط عمومی مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیر به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: این مرکز مجموعه‌ای مستقل بوده که با بهره‌گیری از استادان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی در تلاش است که گامی م‍ؤثر در توسعه سه هدف اساسی صلح، فرهنگ و عقلانیت  بردارد.

مدیر روابط عمومی مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در ادامه افزود: فعالیت‌های این مرکز شامل دو بخش پژوهشی و آموزشی است که در بخش آموزشی ـ تربیتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه‌های علوم انسانی و اسلامی پیگیری می‌شود.

رمضانی درباره بخش پژوهشی نیز بیان کرد: تدوین کتاب، تدوین و نشر مجلات علمی، برگزاری نشست‌های تخصصی،  همایش و مسابقات علمی پژوهشی در بخش پژوهشی این مرکز انجام می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه این مرکز سه فصلنامه علمی و اختصاصی را در موضوع‌های مختلف فقهی، حقوقی و دینی تدوین و منتشر می‌کند، گفت: دو فصلنامه «معارف فقه علوی»، دو فصلنامه «مطالعات تطبیقی حقوق بشر» و دو فصلنامه «دین و دینداری» از نشریات مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت است.

وی دو فصلنامه «معارف فقه علوی» به مدیرمسؤولی دکتر حسین عندلیب را یکی از دیگر نشریات این مرکز معرفی کرد و افزود: ‌«بررسی مسائل فقهی حقوقی»، «مطالعات تطبیقی مسائل فقهی حقوقی در مکتب اسلام و سایر مکاتب»،  «مسائل مرتبط با فقه اجتماعی»، «فقه حکومتی» و «فقه تمدنی» عنوان‌های پذیرش مقاله در این نشریه است و همچنین مقالات در این نشریه به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی  منتشر می‌شود.

رمضانی درباره «دو فصلنامه مطالعات تطبیقی حقوق بشر» ابراز کرد: در این فصلنامه به مدیر مسؤولی دکتر عابدین سیاحت اسفندیاری مقاله‌هایی با موضوع‌های «حوزه مطالعات تطبیقی حقوق بشر»، «حقوق بشر دوستانه» به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی و آذری در این فصلنامه پذیریش و منتشر می‌شود.

احمد رمضانی «دو فصلنامه دین و دینداری» را سومین  نشریه تخصصی مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت بیان کرد و افزود: این دوفصلنامه به مدیر مسئولی محمود نظری منتشر می‌شود و همچنین در موضوع‌های مربوط به «فلسفه دین»، «دین پژوهی» و «علوم اسلامی و دینی» و همچنین موضوعات بین رشته‌ای مرتبط با حوزه دین و دینداری پذیرش مقاله دارد.

علاقهمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی تارنمای مرکز بین المللی صلح، فرهنگ و عقلانیت (www.icpcr.com) مراجعه کنند./998/ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات