۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۰۱۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛

بندگی خدا کلید بی نیازی و رهایی از مشکلات

سخنران حرم حضرت معصومه(س) بندگی خدا را کلید بی نیازی و رهایی از مشکلات خواند و گفت: بندگی همان چیزی است که انسان را به صورت همیشگی در بهشت و رضوان الهی وارد می کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان برای اینکه دائما در بهشت و رضوان الهی متنعم باشد باید چهار ویژگی را در خورد متجلی کند، گفت: یکی از این ویژگی این است که انسان باید عبد باشد و همواره در زندگی خود بندگی خدا را پیشه کند.

وی افزود: خداوند می فرماید که «اگر کسی به معنای واقعی و حقیقی کلمه عبد من شد قلب او را سرشار از غنا و بی نیازی می کنم، او را به حاجت های خود واگذار نکرده، در همه عرصه ها از او حمایت می کنم و قلب او را آکنده از خوف خود کرده و او از احدی به غیر از من بیم به دل راه نمی دهد».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه کسی که عبد شد به ذات اقدس خداوند معرفت پیدا می کند، تصریح کرد: چنین فردی به دنبال فرصتی برای قرب الی الله است و از اموری که میان او و خدا جدایی ایجاد کرده، دوری می کند.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی ادامه داد: امام صادق(ع) در این زمینه حدیثی دارند و می فرمایند که«عبد کسی است که به ذات اقدس خداوند علم و معرفت داشته و می داند که تمامی امور به دست خداوند است و به قدرت خدا تکیه کرده و کسی که چنین ویژگی هایی را دارد عبد می شود».

وی اظهار کرد: در روایت های بیان شده که در ایام ماه مبارک رجب فرشته ای به نام داعی از عرش خدا ندا می دهد و  بیان می کند که خداوند می فرماید«من مطیع کسی هستم که از من اطاعت می کند و اگر کسی از من طلب مغفرت کند او را می بخشم، اگر کسی از من طلب هدایت کند او را هدایت می کنم و اگر کسی مرا بخواند او را اجابت می کنم و اگر کسی از من چیزی بخواهد او را رد نمی کنم؛ زیرا این ماه، ماه من و این بنده، بنده من و این رحمت، رحمت من است».

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که غیر خدا را کنار گذاشته و فقط به خدا تکیه می کند ثمره این تکیه کردن و این اطاعت از خدا بندگی است و بندگی همان چیزی است که انسان را به صورت همیشگی در بهشت و رضوان الهی وارد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: قرآن کریم در این زمینه می فرماید«يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعي‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي وَ ادْخُلي‏ جَنَّتي‏» کسی که می خواهد در بهشت خداوند وارد شود در ابتدا باید به نفس مطمئنه برسد، پس از آن به سوی خداوند بازگشت کند و در حالی که از خداوند راضی است و خداوند نیز از او راضی است؛ در مزه بندگان صالح خداوند داخل شود.

وی افزود: نفس مطمئنه، نفسی است که به صورت مستقیم تحت اشراف خداوند قرار دارد و از رهگذر بندگی خدا به جایی رسیده که هر بلا و امتحانی را که ببیند و اگر حتی به ظاهر در نغمت باشد باز هم آن را نعمت می بیند و بیان می کند که هر چه از دوست رسد نیکوست.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام حسین(ع) مصداق نفس مطمئنه است که شهادت خود و فرزندانشان را در کربلا و اسارت زن و فرزندان خود را جز نعمت و رحمت خدا نمی دانند و بیان می کنند که خداوند یاری گر ما است و نباید بر این مصیبت گریه کنید که مباد اجر و پاداش شما کم شود.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی با بیان اینکه حضرت زنیب(س) نیز مصداق نفس مطمئنه هستند که با تمامی مصایبی که در کربلا دیدند و با وجود سر بریده امام حسین(ع) و آن وضعیت اسارت بازهم در پاسخ یزید که پرسید در کربلا چه گذشت، فرمودند که من در کربلا به جز زیبایی ندیدم و این همان نفس مطمئنه است که حتی نغمت را نعمت و رحمت الهی می بیند./968/پ202/ی

ارسال نظرات