۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۶۸۱

مراسم همبستگی با مردم فوعه و کفریا در بیروت برگزار شد

مراسم همبستگی با مردم فوعه و کفریا و محکومیت انفجار تروریستی علیه ساکنان این مناطق در بیروت برگزار شد.
حمله انتحاری به اتوبوس های پناهجویان فوعه و کفریا

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش امت لبنان مراسم همبستگی با رهبران و ملت سوریه در راستای محکومیت انفجار تروریستی خونین علیه شهروندان فوعه و کفریا را با حضور علما و شخصیت های سیاسی و اجتماعی در بیروت برگزار کرد.

علی ظاهر نماینده حزب الله در این مراسم گفت: تروریسم تکفیری چهره دیگر تروریسم صهیونیستی است و هر دو می خواهند به سوریه ضربه بزنند. 

وی افزود: سوریه آخرین قلعه عربی به شمار می آید که به دفاع از ملت فلسطین و مقاومت اسلامی می پردازد. ما اطمینان داریم که محور مقاومت و همپیمانان آن می توانند بر شیوه های مختلف تروریسم فائق آیند.

شیخ غسان بو دیاب از روحانیان اهل تسنن لبنان نیز تصریح کرد: ما به عنوان مسلمانان وحدت طلب تأکید می کنیم که همه تلاش ها برای متهم کردن اهل تسنن به اقدامات تروریستی در راستای پروژه فتنه آفرین دشمن صهیونیستی قرار دارد.

وی ادامه داد: اهل سنت از مزدوران گمراه و فتنه گری که قتل مردم و تجاوز به نوامیس و ذبح افراد بی گناه را جایز می شمارند، تبری می جوید. همبستگی کامل خود را با همه قربانیان تروریسم در سراسر جهان به ویژه فوعه و کفریا اعلام می داریم.

حجت الاسلام شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان هم به بررسی خطرهای کنونی علیه جهان اسلام پرداخت و پیروزی ملت سوریه و همپیمانان مقاومت بر تروریسم را حتمی خواند.

این روحانی لبنانی همچنین اظهار داشت که تروریست های تکفیری به هیچ کس امان نمی دهند و بر همین اساس است که گفت وگو با آنان بی فایده بوده و باید با قدرت در برابر تکفیری ها ایستاد.

جمعی دیگر از سخنرانان با تأکید بر پیروزی بر دشمنان امت اسلامی، همبستگی با مردم فوعه و کفریا را شیوه ای از ایستادگی در برابر تروریسم توصیف کردند.

گفتنی است در انفجاری که در منطقه «الراشدین» در نزدیکی محل حضور و استقرار اتوبوس های حامل اهالی فوعه و کفریا واقع در غرب حلب به وقوع پیوست، دستکم ۱۰۰ تن شهید و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند./980/ب902/د

 

ارسال نظرات