۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۲۸۴۸
امام جمعه زرگرشهر:

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

حجت الاسلام شیخی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی و تمکین در برابر قانون، گفت: نامزدهای انتخابات از دادن وعده های غیر صادقانه پرهیز کنند و اعتماد عمومی را مخدوش نسازند.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امشب در جمع فعالان نیروهای ولایی و ارزشی این منطقه در مسجد جامع این شهر با تاکید بر هوشیاری و دقت در آستانه انتخابات پیش رو، گفت: باید از ماجرای فتنه 88 و عدم تمکین در برابر قانون درس گرفت و سرانجام سران فتنه باید برای همه افراد درس آموز شود.

وی افزود: انتخابات تجلی خواستن و اراده مردم است و مردم، افراد حائز شرایط را در میان کاندیداها در یک فضای پرشور سیاسی انتخاب می کنند.

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که مردم باید با دقت وعده های انتخاباتی را مورد توجه و ارزیابی قرار بدهند، تاکید کرد: کاندیداها وعده داده شده به مردم را برای اخذ رای مورد توجه قرار بدهند و وعده هایی ندهند که در اجرای آن ناتوان هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید مبعث و توجه به اخلاق و سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) همواره به عهده و پیمان خود حتی در رابطه با مشرکان، یهود و نصاری پایبند بود و کاندیداها هم به تعهدی که در زمان تبلیغات به مردم می دهند، پایبند باشند.

حجت الاسلام شیخی عزیزی با توصیه به نامزدهای انتخابات، گفت: نامزدهای انتخابات نباید به وعده هایی مانند وعده 100 روزه در زمان تبلیغات بدهند و پس از چند سال که  اجرای آن ناتوان بودند، اصل آن را منکر شوند.

وی با تاکید بر این نکته که کاندیداها حتی در دادن آمار و ارقام به مردم باید صداقت را رعایت کنند، اظهار داشت: از نگاه اسلام انتخابات فرصتی پرشور برای انجام خدمت به مردم است و نامزدهای انتخابات باید با مردم صادقانه سخن بگویند و از انجام اموری که اعتماد عمومی را مخدوش می کند، پرهیز کنند.

امام جمعه زرگر شهر با بیان این مطلب که مسؤولیت در نظام اسلامی فرصتی برای سوار شدن بر مرکب قدرت و قدرت نمایی نیست، تاکید کرد: مسؤول در جامعه اسلامی باید همواره خود را در معرض پاسخگویی صادقانه به مردم ببیند و برای ماندن و یا دست یابی به قدرت از هر ابزار نامشروعی بهره بگیرد.

وی ادامه داد: در زمان تبلیغات انتخابات سال 92 وعده هایی مانند رونق اقتصادی و حل همه مشکلات در زمان 100 روزه داده شد اما بعد از چهار سال این وعده ها هنوز محقق نشده است.

حجت الاسلام شیخی عزیزی تصریح کرد: متاسفانه برخی با وارونه نشان دادن حقایق سعی دارند تا مردم را به دور خود جمع کنند و تنها به رای آوری خود فکر می کنند.

وی افزود: کسی که حاضر شود برای رای آوردن خود ارزش های اخلاقی و دینی را زیر سوال ببرد و در مقابل قانون بایستد، از سوی مردم طرد می شود./۲۰۳/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات