۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۹۳۴۳۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

تبیین فرهنگ وقف نیازمند جهاد تبلیغی روحانیان است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ وقف نیازمند جهاد تبلیغی روحانیان است، گفت: مردم باید بدانند که درآمد حاصله از وقف مطابق نیات واقفان بکار گرفته می شود.
حجت الاسلام آیت عباسیان وقف وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب با سخنرانی حجت الاسلام آیت عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و با محوریت تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف ظهر امروز در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام عباسیان در این جلسه ابراز داشت: وقف سنت حسنه ای است که می تواند فقر و فاصله طبقاتی را تا حد زیادی تعدیل کرده و از بین ببرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: همانگونه که احیای فرهنگ زکات نیازمند تبلیغ است، افزایش گرایش مردم به سنت حسنه وقف نیز از راه تبلیغ و روشنگری میسر خواهد بود.

وی اظهار داشت: ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف تنها با مشارکت طلاب و روحانیان امکان پذیر است، بنابراین باید با تبیین جایگاه وقف در دین مبین اسلام مردم را به مشارکت در این امر حسنه تشویق کرد.

حجت الاسلام عباسیان مطرح کرد: مردم باید بدانند که درآمد حاصله از وقف مطابق نیات واقفان بکار گرفته می شود و سیاست سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقفین است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خواستار مشارکت بیشتر روحانیان در تبیین فرهنگ وقف شد و بیان داشت: تبیین فرهنگ وقف نیازمند جهاد تبلیغی روحانیان در این زمینه است.

این مسؤول در پایان افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب وقف یک نهاد ممتاز دینی است، باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح حق واقف در مورد موقوفه اش، سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد./857/۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات