۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۹۳۹۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

تولیدات فاخر شاعران آئینی حمایت می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از تولیدات فاخر شاعران آئینی استان قم حمایت می‌کند.
سازمان تبلیغات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم،حجت‌الاسلام عباس اسکندری در دیدار اعضای هیئت مدیره کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم اظهار کرد: درست است که مردم به مدح و مداحی اقبال خوبی دارند ولی نباید مجالس مذهبی از وعظ و خطابه و منبر خالی باشد.

وی تأکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی شود که هر کدام از این دو عرصه، جایگاه خود را داشته باشد، چون اگر فقط به مداحی پرداخته شود، جنبه‌های احساسی مجالس تأمین می‌شود اما جنبه‌های عقلانی، معرفتی و بصیرتی مغفول می‌ماند؛ بنابراین باید به بعد احساسی و جنبه‌های معرفتی جلسات مذهبی توجه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: در این بخش باید از افراط و تفریط پرهیز شود و آفت‌ها و آسیب‌هایی که می‌تواند هماهنگی این دو با هم را تحت الشعاع قرار بدهد شناسایی و رفع شود.

حجت‌الاسلام اسکندری در مورد درخواست‌هایی که برای حمایت از کانون مداحان و شاعران آئینی به اداره کل تبلیغات اسلامی استان ارائه می‌شود، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حد توان از کانون مداحان و شاعران آئینی پشتیبانی لازم را در زمینه برنامه‌ریزی و پشتیبانی اعتباری خواهد داشت ولی سیاست کلان سازمان تبلیغات اسلامی مبتنی بر مردمی شدن فعالیت‌های تشکل‌های دینی و مذهبی است.

وی افزود: ما باید به سمتی برویم که وابستگی به اعتبارات دولتی را کم کنیم و تشکل‌های دینی باید متکی بر توان مالی خودشان فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، تولید آثار فاخر در راستای تأمین نیازهای مداحان و مجالس مربوط به اهل بیت(ع) را یکی از انتظارات مهم از کانون مداحان و شاعران آئینی استان برشمرد.

وی گفت: باید محتوای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی سراسر کشور تأمین شود و چنانچه آثاری تولید شود، سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی حمایت از صاحبان آثار برای چاپ و نشر تولیدات را دارد.

در ابتدای این دیدار عباس حیدرزاده رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کانون و برنامه‌های سال جاری پرداخت./۸۷۲/د102/ی

ارسال نظرات