۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۳۹۳۰
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در گفت وگوی ویژه خبری:

مصمم به تغییر وضعیت اقتصادی به نفع مردم هستیم/ رییس دولت باید مدعی مبارزه با فساد باشد/ همچون شهید بهشتی زخم زبان‌ها ما را از میدان بیرون نمی‌کند

تولیت آ‌ستان قدس رضوی گفت: همه بدانند در عرصه خادمی ملت به هیچ عنوان زخم زبان ها و سخنان ناصحیح ما را مثل استاد شهید بهشتی از میدان در نخواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در گفت وگوی ویژه خبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی امشب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش شد، در پاسخ به این که حمایت از محرومان از آرمان های حضرت امام بوده که به نظر می رسد کمرنگ شده است برنامه های شما برای حمایت بیشتر از محرومان چه خواهد بود، گفت: به دلیل این که زندگی بنده همراه با چشیدن طعم فقر، یتیمی و کار در کودکی و نوجوانی بوده احساس محرومان را درک می کنم.

وی افزود: مواجه شدن با شرایطی که امروز مردم عزیز از آن رنج می برند بسیار سخت است، به ویژه در سال اخیر که توفیق خدمت در آستان قدس رضوی را داشتم و مأموریت امدادرسانی به محرومان و مستضعان را پیگیری می کردم از نزدیک با زندگی آن ها بیش از پیش آشنا شدم، دیدن مردی که با چشم اشک بار آمده و محرومیت و فقر را بیان می کند و مادری با گریه جویای کار برای فرزند خود است بسیار غم انگیز است، به روستاهایی در مشهد مقدس و کشور سر زده شد که درآمد آن ها فقط مبلغ یارانه است.

مصمم هستیم که وضعیت اجرایی و اقتصادی را به نفع مردم تغییر دهیم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سؤال که چگونه با مبلغ یارانه می توان زندگی کرد؟ اظهار داشت: تحصیل کردگان بسیاری مدارک خود را در دست دارند و جویای کار هستند، این شرایط وضعیتی را به وجود آورده که امروز آمار رسمی نشان دهنده 12 درصد بیکاری است، اگر به تحصیل کردگان مراجعه کنیم بیش از 40 درصد را نشان می دهد؛ در جوانان قریب به 30 درصد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از مفاسد، آسیب های اجتماعی و مشکلات به دنبال بیکاری است، فقر و محرومیت و شرایط اقتصادی و معیشتی باید تغییر کند؛ امتی که توانسته در عرصه های مختلف صحبت داشته باشد، پیروزی های گوناگون کسب کند و در عالم امتی الگو معرفی می شود مگر ممکن است که در چنین کشوری نتوان مسأله فقر و بیکاری را حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که ما مصمم هستیم که وضعیت اجرایی و اقتصادی را به نفع مردم تغییر دهیم، ابراز داشت: در دوران بازرسی کل کشور بسیاری از دستگاه ها وزارتخانه هایی که مورد بازرسی قرار گرفت شرایط آن را به مدیران و مسؤولان ارائه شد، تمام فعالیت ها را جلوی چشم مدیران اجرایی اسکن کردیم تا آسیب ها را ببینند و پیشنهاد رفع آسیب ها را مشاهده کنند.

وی عنوان کرد: این مسأله برای بنده غصه شده که با گذشت این ایام همچنان در انتظار آسیب زدایی از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی هستیم تا این وضعیت فساد که امروز مردم از آن رنج می برند و هر روز تیتر، یک روزنامه است اصلاح شود چون این وضعیت به هیچ عنوان قابل تحمل نیست، حتما این شرایط باید به نفع آرمان های انقلاب اسلامی، خواست مردم، آموزه های امام و وصیت شهدا تغییر کند و متحول شود.

می توان یارانه های دهک های پایین را بین دو تا سه برابر افزایش داد

عضو هیأت رییسه خبرگان خاطرنشان کرد: توجه لازم به محرومان و مستضعفان به ویژه نسبت به دهک های پایین با توجه به ظرفیت های کشور امکان پذیر است، با امکانات کشور بدون نگاه به دست دیگران که بخواهند برای ما گره گشایی کنند و با نیروی انسانی فرهیخته می توان گره اززندگی مردم گشود؛ می شود یارانه ای که امروز پرداخت می شود را برای دهک های پایین بین دو تا سه برابر افزایش داد.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که نسبت به توانمدسازی فقرا و محرومان صورت می گیرد می شود ریشه فقر مطلق را کاملا  از بین برد، بسیاری از کسانی که تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند می توانند توانمند شده و از تحت پوشش بودن خارج شوند، می شود برای آن ها مسکن ارزان ساخت و در اختیار آن ها قرار دارد، این موارد بخشی از برنامه هایی است که آورده ایم و امکان تحقق آن کاملا وجود دارد.

تحقق برنامه ششم جز با ایجاد شغل میلیونی امکان پذیر نیست

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که برخی با استبعاد نسبت به سخنان ما اظهار نظر می کنند و می گویند مگر می شود که مسکن و اشتغال میلیونی ایجاد کرد، گفت: در متن برنامه توسعه ششم آمده که 12 درصد آمار بیکاری باید تبدیل به 8 درصد شود آیا تحقق این برنامه جز با ایجاد شغل میلیونی تحقق پذیر است؛ البته ممکن است آقایان اصل سیاست ها را شرکت نکرده باشند و اصل تدوین برنامه ها را برعهده مجلس گذاشته باشند که به صورت طرح ارائه کند نه لایحه و اصل ابلاغ برنامه هم توسط ریاست مجلس صورت گیرد؛ معتقدیم این برنامه باید عملیاتی شود و در برنامه ما اجرای و امکان آن کاملا امکان پذیر است.

وی در پاسخ به این که آیا برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم در برنامه دولت شما وجود دارد؟ افزود: بنده در مدت کاری هیچگاه ارتباط را با مردم قطع نکردم و ارتباط مردم همواره با من برقرار بوده است، کدام یک از مدیران در جایگاهی همانند بنده هر شب در مسجد حضور پیدا می کند و خود را مورد مراجعه مردم قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که بنده در هر مسؤولیتی که داشتم هفته ای یک روز برای ارتباط با مردم قرار دادم، اظهار داشت: ارتباط با مردم امر ضروری برای دولت است، بنده به عنوان یک طلبه معتقد هستم طلبه با مردم، از مردم و در مردم قرار دارد که ارتباط با مردم برای او امری بسیار ضرورت محسوب می شود؛ بهترین راه این که نقص های دولت را بفهمیم و اشکالات دولت را متوجه شویم ارتباط با مردم است.

دولتی می تواند در کشور سلامت اداری برقرار کند که خود سالم  باشد

وی در پاسخ به این که اشرافی گری و ثروت اندوزی با استفاده از رانت آسیب جدی به سرمایه عمومی زده، شما در انتخاب اعضای کابینه چقدر به چنین شاخص هایی توجه خواهید کرد، ادامه داد: اگر دولت بخواهد به مردم و محرومان خدمت و با فساد مبارزه کند باید بداند که روحیه اشرافی گری بسیار آفت بزرگی برای دولتمردان بوده و آسیب زا است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که پیام انقلاب پیام ضد اشرافی گری است، ابراز داشت: اگر اشرافی گری بخواهد در دولتمردان رسوخ کند امری نیست که در یک جا توقف شود  بلکه مسابقه آغاز می شود، نگاه مردم به دولتمردان و زندگی آن ها است، پرداخت های نامتعارف و حقوق های نجومی مورد انتظار مردم نیست.

وی عنوان کرد: کسانی که الگوی مردم هستند با اشرافی گری رابطه ای نداشته و سازگاری  ندارد، دولتی می تواند در کشور نظام سلامت اداری برقرار کند که خود سالم بوده و دور از اشرافی گری باشد، دولت باید کاملا زندگی محرومان و مستضعفان را درک کرده و حس کند.

رییس دولت قبل از هر کس باید مدعی مبارزه با فساد باشد

نماینده خبرگان در پاسخ به این که اگر از مفاسد اقتصادی مطلع شوید به عنوان رییس جمهور نخستین کاری که می کنید چیست، چه زمانی مردم را ازفساد مطلع می کنید و اگر فساد در نزدیکان شما باشد روال چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید کاری کرد که فساد به وجود نیاید، ساختارهای ناسالم را باید اصلاح کرد که کسی نتواند فساد کند، نظام بانکی باید به گونه ای باشد که کسی اختلاس و فساد نکند، نخستین رسالت دولت اصلاح ساختارهای فسادزا است، مردم نظام اداری سالم می خواهند.

وی اضافه کرد: اگر کسی مرتکب فساد شد قبل از هر شخصی رییس دولت باید مدعی مبارزه با فساد باشد، همه وزرا و مدیران باید روحیه ضد فساد داشته باشند و اجازه ندهند که فساد لانه نکند، نمی گویم یک شبه همه معصوم شوند اما  اگر انگیزه مبارزه با فساد در همه اجزای دوت باشد دولت باشد اجازه لانه کردن فساد را نخواهند داد، اگر نزدیکترین افراد در هر جایگاهی دچار فساد شد عدالت اداری ایجاب می کند هر کس، با هر سمتی و در هر جا با او برخورد شود.

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به این که کم شدن فاصله طبقاتی بین کم درآمد و پردرآمد در پایان 4 سال دولت شما چقدر برای مردم ملموس خواهد بود، گفت: امروزه آمارها نشان از امری نامبارک دارد و فاصله بین طبقات بیشتر شده است، از این رو تجدید نظر جدی در پرداخت ها باید صورت گیرد و فاصله ها را باید کمتر کرد.

یک دولت انقلابی توأم با عقلانیت را بنا خواهیم گذاشت

وی افزود: هرچه فاصله ها کمتر شود جامعه می تواند با هم زندگی کند و همه از مواهب برخوردار شوند؛ اگر همه بتوانند از موقعیت ها و ظرفیت های کشور بهره ببرند و شاهد عدالت در توزیع باشند یقینا به نفع جامعه و آرامش کشور خواهد بود؛ امروز آمارها نشان از امری نامبارک دارد و فاصله با طبقات بیشتر شده است، فاصله ها را باید کمتر کرد تا جامعه بتواند با هم زندگی کنند؛ اگر مردم شاهد عدالت در توزیع باشند می توانند از موقعیت ها و ظرفیت ها بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به این که انقلاب و امنیت امروز مرهون ایثار شهدا و جانباران برای حفظ آرمان ها و ارزش ها چه تعهدی به ملت می دهید، اظهار داشت: تعهد ما این است که بنیاد یک دولت انقلابی توأم با عقلانیت را داشته باشیم،  برخی فکر می کنند که انقلابی بودن نگاه احساسی است که خطا به شمار می رود.

وی ادامه داد:  انقلابی بودن نگاه به منافع زودگذر نیست بلکه نگاه به منافع ملت ایران به صورت جامع و بلند مدت است؛ تعهد من به ملت ایران این است که در دو سه ماه آخر، دولت را برای انجام وظایف فعال نکنم بلکه از اولین روزی که دولت در مسؤولیت ما باشد برای گره گشایی از زندگی مردم کار و تلاش می کنیم از این رو تعهد ما کار و کرامت خواهد بود.

نماینده خبرگان با بیان این که کار یعنی به دور از هرگونه بی حالی،کم کاری و بی خیالی باید تلاش انجام شود، ابراز داشت: کار و تلاش شبانه روزی در برنامه خود باید داشته باشیم، کار بدان معنا است که به دور از هرگونه باندبازی، حزب بازی، رفیق بازی، فساد و تمام چیزهایی که مردم از آن گله مند هستند و به ستوه آمدند کار ارائه شود.

وی عنوان کرد: کار به معنای رفع فقر از مردم و از بین بردن بحران بیکاری است، کار یعنی زمان وعده دادن و عمل نکردن به وعده ها پایان بپذیرد، کرامت یعنی دیگر مادری برای بچه های بیکار خود اشک نریزد و پدری برای اداره خانواده شرمنده نشود؛ کرامت بدان معنا است کارخانه ها تعطیل نشود و کارگران شاغل بیکار نشوند؛ کرامت یعنی هر قراردادی همراه با عزت و کرامت ملت ایران در نظر گرفته شود، همه می توانند زندگی با کرامت داشته باشند و تحقیر نشوند؛ مردم برای مسکن، درآمد و داشتن شغل  نباید تحقیر شوند؛ باید دولتی کرامت آفرین باشد تا بتواند در پرتو ارزش های انقلاب اسلامی کرامت را برای همه اقشار در مردم تضمین کند و این کار کاملا با آموخته های امام، رهبری معظم انقلاب و خواست مردم هماهنگ و همراه است.

عضو هیأت رییسه خبرگان در پاسخ به این که بعضا شاهد بودیم که دولت ها در انجام امور محوله دچار اختلافاتی با قوای دیگر می شوند، واکنش شما در چنین مواردی چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این مدت بخشی از مدیریت کاری ما در ارتباط با هماهنگی قوا بود و جلساتی که ما شرکت داشتیم، برای هماهنگی، همکاری و هم نوایی بین قوا است، اگر دستگاه اجرایی با دستگاه قضایی و مجلس همکاری داشته باشند بسیار اثرگذار است.

وی اضافه کرد: در قانون استقلال قوا بیان شده است، اما استقلال قوا به معنای این نیست که قوا بایکدیگر کاری نداشته باشند، قوا باید با یکدیگر تعامل داشته باشند تا فساد اقتصادی حل شود چون بخشی از مبارزه با فساد برعهده دستگاه اجرایی و بخشی دیگر بر عهده مجلس و قوه قضائیه است؛ لازمه همکاری جمعی و حکومتی کار کردن تعامل و همکاری همه قوا با یکدیگر باشد، اگر هم ناهماهنگی به هر دلیلی اتفاق بیفتد باید در درون قوا حل شود نه این که مردم از اختلاف بین قوا نگران شوند.

مردم از دولت انتظار اعلام فساد ندارند بلکه گزارش عملی مقابله با فساد می خواهند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که مردم خدمت رسانی می خواهند، گفت: اگر هر روز در دولت اعلام فساد شود مردم می گویند چه شد؟ مردم از دولت صرفا اعلام فساد نمی خواهند بلکه از دولت گزارش عملی می خواهند که مثلا فلان ساختار فاسد اقتصادی و فساد زا در نظام پولی، بانکی و مالیاتی را حل کرده است، این برای مردم اطمینان بخش است.

وی افزود: اگر مدر متخلفی پیدا شد دولت باید او را به دست عدالت بسپارد و خود او مدعی برای برخورد باشد، این مردم را امیدوار می کند، وظیفه یک رییس دولت و اجزای دولت این است که به جای نگران کردن مردم، گزارش کار عملی بدهد، این که بگویند باید بشود باید بشود به مردم اطمینان نمی دهد بلکه باید گزارش دهند که فلان کار انجام شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که بنا داریم که در دولت بگوییم این کار انجام شد نه این که همه منتظر انجام شدن باشند، اظهار داشت: وعده ها را دولت باید انجام دهد؛ دولت باید در میدان انجام کارها بیاید و خواسته هایی که در قانون وجود دارد یا تحقق عملی و عینی ببخشد و به مردم آرامش دهند، مردم اطمینان در شغل، تحصیل و کسب و کار می خواهند، مردم می خواهند بدانند که حقیقتا مدیران دلسوز آن ها بوده و از زندگی آنان گره گشایی می کنند.

نقش رسانه ها و مطبوعات در جهت کمک به دولت برای اصلاح امور

وی در پاسخ به این که در دولت شما مطبوعات و رسانه ها بدون نگرانی از متهم شدن به ضدیت با دولت و سیاه نمایی می توانند از دولت انتقاد کنند، ادامه داد: لازمه اصلاح و اصلاح پذیری شنیدن نقد است، نقدپذیری امر بسیار مؤثری است تا انسان گره ها را بشناسد، گاهی ممکن است انسان توجه نداشته باشد و یک روزنامه، خبرنگار و نماینده مجلس از جایگاه نظارتی خود نقدی به دولت انجام دهد باید به عنوان یک فرصت تلقی شود نه این که تهدید و مشکل محسوب شود تا دست به نامه ببریم و شکایت کنیم که افراد نقد دولت کردند.

نماینده خبرگان با بیان این که نقد باید منصفانه و با آگاهی باشد،  ابراز داشت: مطبوعات و رسانه ها به عنوان یکی از ارکان و از قدرت هایی است که می تواند در جهت اصلاح امور به دولت کمک کند؛ همچنین فرهیختگان، اساتید دانشگاه و علما هم به عنوان کسانی که درد جامعه را می فهمند و مشکلات مردم را می دانند می توانند نقد کنند؛ : ما معتقدیم آن چه می تواند دولت را از فساد و کجی حفظ کند نقدهای منصفانه است و ما از این نقدها حتما استقبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این که برای رفع موانع ازدواج جوانان چه برنامه عملی دارید؟ عنوان کرد: باید ببنیم که مشکل جوانان چیست، ما در مشهد در همین مدت کوتاه بررسی کردیم و متوجه شدیم که جوانان مشکل مسکن دارند، از این رو با امکانات موجود 600 واحد را آغاز کردیم و کار در حال پیشرفت است، مسأله مسکن بسیار مهم بوده و دغدغه جوانان است که باید حل شود، اگر تهسیلات ازدواج جوانان سخت تر از تسهیلات افراد بد حساب شد مشکل ایجاد می شود، مشکل این است که جوان برای ازدواج با تسهیلات سختی مواجه است، اگر تسهیلات بانکی فراهم و مسکن تهیه شد بسیاری از دغدغه های جوانان برطرف می شود.

در سال نخست دولت مسکن مهر را تحویل متقاضیان مسکن می دهیم

عضو هیأت رییسه خبرگان خاطرنشان کرد: مسکن مهر اقدام شد و مشکلاتی هم داشت اما آقایان باید مشکلات آن را رفع می کردند، خانواده ای که فرش زیر پای خود را فروخته هر روز نگاه می کند که دیوارها چه زمانی بالا می رود و چند سال معطل می ماند، چرا باید اینگونه باشد، ما نمی گوییم مشکلاتی نداشته اما باید مشکلات را برطرف می کردند، ما در نظر داریم در سال نخست دولت مسکن مهر را تحویل متقاضیان مسکن دهیم و حتما امکان پذیر است، مسأله مسکن می تواند به عنوان صنعت های مهم و بر اساس نظر کارشناسان شغل های بسیار مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در نظر داریم برای جوانان مسأله تسهیلات، شغل و مسکن را به عنوان درخواست آنان تهیه کنیم، مسأله مسکن به عنوان یکی از دغدغه های باید پایان بپذیرید، امیدواریم با دولت کار و کرامت این دغدغه ها پایان بپذیرد و بتوانیم و وضعیت و شرایط اجرایی و معیشتی برای مردم به ویژه جوانان  فراهم کنند تا زندگی با کرامتی داشته باشند، اگر گفتیم ازدواج باید سریع باشد این سؤالات مطرح است که ان شاءالله در دولت پاسخ عملی برای آن ها خواهیم داشت.

ضرورت ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به این که برای ساماندهی فضای مجازی چه برنامه ای دارید، گفت: فضای مجازی مسأله دست ساخته بشر است که تمامی شئون زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده است، باید فضای مجازی را کاملا باور کرد؛ بسیاری از خوبی ها برای این فضا وجود دارد که ازجمله آن تسریع دسترسی به اطلاعات و رفع مشکلات است که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: آیا با فضای مجازی نمی توان اشتغال ایجاد کرد، در برخی از کشورها با بخشی از اقدامات توانسته اند مشکلات بیکاری را با فضای مجازی حل کنند، آیا این که دسترسی فلان روستا به فضای مجازی درست شود همه مشکلات حل است، ین کار بدی نیست اما کار خوب تر این است که از فضای مجازی شغل و نرم افزار ایجاد کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که در فضای مجازی همانند فضای حقیقی نباید اجازه داد که بستری برای توزیع مواد مخدر و ورود به حریم خصوصی زندگی مردم شود، اظهار داشت: هیچکدام از مردم راضی نیستند که چنین اتفاقی بیفتد، همه راضی هستند از فضای مجازی استفاده شود اما به نحوی باشد که آنچه زندگی مردم را تهدید می کند و برای حریم خصوصی مشکل ایجاد می کند وجود نداشته باشد تا آرام روحی و روانی برای مردم باشد.

وی ادامه داد: فضای مجازی بستر خوبی برای شفاف سازی است، کدام بستر به خوبی فضای مجازی می تواند برای جلوگیری از دزدی ها، خلاف ها و فسادهای اداری شفاف سازی اقتصادی کند، ما معتقدیم و این کار را خواهیم کرد که دولت را پشت ویترین قرار می دهیم و تمام قراردادهای اقتصادی و گردش کار اقتصادی را مردم بدانند که بسیار مؤثر خواهد بود.

در فرهنگ، هنر از بخش های دیگر مظلوم تر است/ برای ابعاد هنر به ویژه سینما برنامه دارم

عضو هیأت رییسه خبرگان در پاسخ به این که کدام بخش فرهنگ نیاز به رسیدگی فوری دارد و اولویت با کدام بخش است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی است، هنر در فرهنگ از همه مظلوم تر است، ابعاد مختلف هنر باید مورد توجه قرار گیرند، همه بدانند که هنر در کشور ما همواره توأم با حکمت و تعقل بوده است، در حوزه هنر، سینما، شعر و زمینه های دیگر باید کار و مدیریت شود.

وی عنوان کرد: امروز هنرمندان فرهیخته ای داریم که صاحب نظر هستند و می توانند اثرگذار باشند، دولت می تواند به عنوان ناظر نقش ایفا کند، اولویت ما در فرهنگ هنر و ابعاد گوناگون آن است؛ نجات سینما از وضعیت فعلی از برنامه های ما است، اگر در این حوزه گام هایی برداشته شود فرهیختگان و جوانان مدد می کنند تا مشکلات برطرف شود.

نماینده خبرگان خاطرنشان کرد: حرم امام رضا(ع) نماد جلوه هنر با معنویت است، اعتقاد بنده این است که حتما می توان در ارتباط با هنر هفت گانه در همه ابعاد فعالیت کرد و برنامه های را ارتقا بخشید، بنده نسبت به همه ابعاد به ویژه هنر سینما برنامه دارم و باید اقداماتی با حضور خود هنرمندان و با نظارت دولت انجام شود که بتواند در جایگاه برتر قرار گیرد.

وی در پاسخ به این که آیا برای آمایش نظام آموزش عالی کشور و برقراری تناسب میان رشته های تحصیلی و یاز بازاکار برنامه ای دارید، اضافه کرد: ما یک آموزش عالی، یک بازار و یک سیاست داریم، ما باید ابعاد گوناگون را با یکدیگر مرتبط کنیم؛ اگر دانشگاه ما بدون این که به بازار و زمینه کار و ظرفیت های اقلیمی بیندیشد خروجی لازم را خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که باید بین آموزش عالی و بازار کار ارتباط عمیقی برقرار شود که فارغ التحصیل سریع در بازار کار بیاید، گفت: پیوند علم، اقتصاد و سیاست امری بسیار مهم است؛ وزارت امور خارجه را وزارت روابط خارجی می گوییم یعنی مگر می شود که وزارت اقتصاد حس اقتصاد مقاومتی بگیرد، خیر وزارت خارجه هم باید حس اقتصاد مقاومتی داشته باشد یعنی باید در تمام دنیا بگردد و بررسی کند که چگونه می توان اقتصاد کشور را بالنده کرد.

وی افزود: مگر سفیر کشور می تواند به سیاست های نظام توجه نداشته باشد؛ علم فناوری، بازار و نیازمندی و ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد باید پیوندی داشته باشند تا مردم در جهت اولویت ها گام بردارند و تمام مردم حس بگیرند که موضوع امروز کشور اقتصاد مقاومتی، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال است، به دنبال برنامه ای هستیم که پیوندی بین شئون علم، اقتصاد و سیاست ایجاد شود.

دشمن با دیدن اقتدار کشور و اتحاد مردم ناچار به عقب نشینی می شود

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به این که بهترین راهکار برای  مقابله با تاکتیک چنگ و دندان نشان دادن آمریکا چیست، اظهار داشت: راهکار مقابله وحدت و اقتدارکشور است، جوانانی عزیزی که در جبهه ها افتخار آفریدند و امروز در جای جای کشورهای اسلامی در مقابل دشمن ایستادگی می کنند برای کشور قدرت آفرینی می کنند.

وی ادامه داد: اگر دشمن ببینند که اقتدار ملی داریم و از همه سلیقه ها برای نظام فعالیت می کنیم، این انسجام دشمن را وادار به عقب نشینی می کند، پیام دادن به دشمن درباره این که تحریم ها مؤثر بود او را در وضع تحریم های جدید شجاع کرده و سبب افزایش تحریم ها می شود، کشور باید اقتدار سیاسی و اقتصادی داشته باشد؛ اگر اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی و همه سلایق اتحاد و انسجام ملی داشته باشند یقینا آمریکا و مستکبران کاری نمی توانند بکنند.

زخم زبان ها ما را مثل استادمان شهید بهشتی از میدان در نخواهد کرد

نماینده خبرگان با بیان این که آمریکا  قدرت پوشالی  دارد، ابراز داشت: دیدیدم که در خلیج فارس جوانان ما چگونه آنان  را دست بسته آوردند و در وضعیت تحقیرآمیز قرار دادند، هر جا که قدرت بود پیش رفتیم؛ این که تأکید بر قدرت اقتصادی کشور می شود برای این است که دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم  که حتما عقب نشینی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: 38 سال است که بر اهداف انقلاب پافشاری می کنیم هرجا که سستی کردیم دشمن پیش آمد و هرجا که با اقتدار عزت و با تمیه بر قدرت خدادادی و ملت ایستادیم دشمن عقب نشینی کرد، امروز آمریکایی ها از نام ایران می ترسند، دشمنان از نام ایران حشت دارند این وحشت به دلیل عزت و اقتدار ملت است؛ ما باید دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: آمدن بنده در این عرصه برای خدمتگزاری است، همه بدانند که در عرصه خادمی ملت به هیچ عنوان زخم زبان ها، تبلیغات ناصواب و سخنان ناصحیح ما را مثل استاد و بزرگ ما شهید بهشتی از میدان در نخواهد کرد، در این عرصه بنای مقاومت و ایستادگی برای خدمت به مردم خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اگر سردار دلاور ما آقای حاج قاسم سلیمانی در مجاهدت خسته شد ما هم خسته خواهیم شد،  ضمن تشکر از همه دولت هایی که برای کشور زحمت کشیدند، برای کشور و نظامی که در اوج اقتدار و عزت در جهان قرار دارد فقر و بیکاری زیبنده نیست، ما قادر هستیم که فقر را ازچهره زیبای کشور بزداییم، قادریم بحران بیکاری را حل و فساد اداری را در کشور ریشه کن کنیم./1323/ ۵۰۳/ص

ارسال نظرات