۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۹۴۰۹۹
به همت مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا؛

همایش «مادری و تزاحم نقش ها» در مشهد برگزار شد

همایش «مادری و تزاحم نقش ها» با حضور رحیم پور ازغدی و جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران خارجی و داخلی عرصه زنان به همت مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در مشهد برگزار شد.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «مادری و تزاحم نقش ها» با حضور حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، فریبا علاسوند، عضو هیأت علمی مرکز مطالعات زنان و جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران خارجی و داخلی عرصه زنان امروز 7 اردیبهشت به همت مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

خانم رحیم پور، دبیر همایش با ارائه گزارشی از ارائه مقالات گفت: فراخوان این همایش به 60 کشور ارسال شد و مقالات ارسالی در فرآیند سه مرحله ای ارزیابی شد که برخی از مقالات مرتبط نبودند و از 70 مقاله مرتبط 40 مقاله پذیرش شد و 4 مقاله هم برگزیده شدند.

وی درادامه درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: در واقع مهمترین هدف از برگزاری این همایش، تحول مفهوم مادری در جوامع غربی و شرقی است تا مفاهیم سنتی و مدرن در جوامع قرائت شود که هر دوی اینها به چه روشهایی به دنبال حقوق مادران هستند.

طالقانی، مدیر مرکز تخصصی زن و خانواده مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) گفت: این همایش به دنبال تشکیل کارگاه های تخصصی پیرامون مباحث زنان و خانواده در سال جاری و نشست های متعدد در این زمینه با حضور اساتید و نخبگان حوزه های علمیه و دانشگاه ها و نیز نمایندگان برخی نهادهای مسؤول در زمینه زن و خانواده در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در واقع این همایش به منظور جمع بندی مباحث مطرح شده در کارگاه ها و با هدف تبیین وظایف بانوان مسلمان در عصر حاضر، با توجه به سیره زندگی حضرت زهرا (س) و الگو گیری از رفتار فردی و اجتماعی این بانو طراحی شده است.

گفتنی است، در این همایش از زهرا گلزاست از ایالات متحده آمریکا، رئوفه شریفی از افغانستان در بخش بین الملل و مریم قربان زاده از مشهد و زهرا عزیزی از ایلام در بخش مقالات برگزیده شدند./203/934/ب1

ارسال نظرات