۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۹۴۱۲۸
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر:

راه اجابت دعا بسترسازی روحی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر کس خدا را بخواند نه بخواهد، دعایش اجابت می شود، گفت: برای اجابت دعا باید در وجود خودتان زمینه و استعداد آن را فراهم کنید و خداوند متعال بیان کرده که ما بذرمان را در شوره زار نمی گذاریم.
حجت الاسلام محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا رنجبر، استاد حوزه و دانشگاه امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که تا فرصتی هست و دستتان در اختیار شماست آن را به آسمان و دعا بلند کنید، گفت: درختان با این که چوب هستند دست به آسمان شدند و خداوند همانگونه که چوب را رد نکرد دست رد نیز به سینه تان نمی زند.

وی با بیان این که بسیاری از قفل ها با هیچ کلیدی جز کلید دعا و مناجات باز و گشوده نمی شود، تصریح کرد: بسیاری از مومنان عمری دعا و مناجات می کنند اما هرگز به حقیقت آن پی نمی برند، چه درک کنیم یا نه آب عطش را رفع می کند اما راه فهم دعا خواندن پروردگار بوده و خداوند در قرآن اینطور گفت که مرا بخوانید تا اجابت کنم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند خواسته های ما را اجابت نمی کند چرا که بسیاری از آنان هیچ گونه اهمیتی ندارند، خاطر نشان کرد: پروردگار حاجت ها و نیازهای بشریت را برآورده می کند، امروزه بسیاری از خواست های ما نیاز ما نیست و برعکس خیلی از نیازهای ما خواست های ما نیستنند و خداوند همچون مادر دلسوزی است که نیازهای کودکش را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با بیان این که خداوند رئوف و مهربان به خواسته ها ما توجهی نمی کند چراکه ما گاهی خواست های شر و شومی از او کرده و آن را به حساب خیر می گذاریم اظهار کرد: خداوند به بندگان می گوید اگر گرفتار شده و برایتان مشکلی پیش اومد، مرا صدا کنید اما تعیین نکنید که کدامین یک از خواسته هایتان را اجابت کنم.

وی با بیان این که در هنگام هجوم مشکلات و مصائب خداوند را یاد کرده و پیوسته ذکر یا رئوف یا رحیم را بخوانید، بیان کرد: خداوند متعال این را وعده داده که هر کس او را بخواند اما چیزی نخواهد به او برترین ها را عطا می کند؛ حضرت یونس در نهنگ از خداوند نمی خواهد که او را نجات دهد بلکه تنها پروردگار را با ذکر لا اله الا انت، سبحانک انی کنت من الظالمین میخواند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر کس خدا را بخواند نه بخواهد، دعایش اجابت می شود اما خداوند وعده اجابت برای دعای زبانی و لسانی نداده است، گفت: برای اجابت دعا باید در وجود خودتان زمینه و استعداد آن را فراهم کنید و خداوند متعال همواره در جای جای قرآن کریم بیان می کند که ما بذرمان را در شوره زار نمی گذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با بیان این که برآورده نشدن دعای برخی ها علی رغم عبادت زیاد به این سبب است که در وجودشان زمینه اجابت دعا فراهم نشده خاطر نشان کرد: رحم به دیگران، عطوفت به دوستان و مودت نسبت به زیردستان از عوامل ایجاد استعداد در روح انسان و نزول رحمت الهی بر بندگان صالح و مومن هستند./۲۰۲/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات