۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۹۴۵۷۰

برگزاری مراسم عمامه‌گذاری طلاب غیرایرانی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی

مراسم سخنرانی و جشن اعیاد شعبانیه با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امیرمومنان علی(ع) برگزار شد که در این مراسم ۷۴ طلبه از کشورهای مختلف ملبس به لباس روحانیت شدند.
مراسم عمامه گذاری طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و جشن میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) قم با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی همراه بود، جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه، مداحان اهل بیت(ع)، و عموم مردم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، مادحین اهل بیت(ع) اشعاری درباره امام حسین(ع) قرائت کردند و حجت الاسلام حسینی قمی درباره فضائل اباعبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) به بیان نکاتی پرداخت.

پس از پایان سخنرانی، مراسم عمامه گذاری آغاز شد و حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای 74 نفر از طلاب حوزه علمیه از کشورهای مختلف که در ایران مشغول به کسب علم هستند، عمامه گذاری کرد.

حجت الاسلام ربانی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: طلابی که علاقه دارند حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای آن ها اقدام به عمامه گذاری کند، ابتدا باید به معاونت تهذیب حوزه علمیه مراجعه کنند.

مسؤول فرهنگی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: این طلاب پس از گذراندن دوره آموزشی فشرده، در آزمون و مصاحبه شرکت می کنند که پس از موفقیت، حکم و مجوز ملبس شدن به لباس روحانیت برای آن ها صادر می شود.

وی ادامه داد: طلاب غیر ایرانی باید به جامعة المصطفی العالمیه مراجعه کرده و از آن مرکز برای اخذ مجوز اقدام کنند؛ طلاب محترم پس از دریافت این مجوز به دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی مراجعه کرده و حکم خود را برای شرکت در مراسم عمامه گذاری ارائه می دهند./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات