۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۹۵۰۸۶
مدیرمدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

معلم عامل رشد و ترقی جامعه است

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با اشاره به جایگاه معلم، گفت: معلم عامل رشد و ترقی جامعه است و بدون تربیت معلم جامعه به بدویت و بربریت کشیده می‌شود، بنابراین بنیان جامعه به دست معلم است.
معلم

حجت الاسلام محمدعلی عبدالهی، مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه معلم، گفت: معلم عامل رشد و ترقی جامعه است و بدون تربیت معلم جامعه به بدویت و بربریت کشیده می‌شود.

وی در ادامه افزود: افرادی که پای درس معلمان می‌نشینند سازنده جامعه در آینده هستند، بنابراین بنیان جامعه به دست معلم بوده و او از جایگاه بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام عبدالهی سپس درباره نقش معلم، ابراز داشت: شخصیت معلم ها در جامعه و صعود یا سقوط آن موثر است، معلم با توجه به شخصیت خود یا سازنده بوده و یا جامعه را تخریب می‌کند.

وی با بیان جایگاه معلم روحانی در جامعه، خاطرنشان کرد: معلم روحانی علاوه بر معلم بودن از بُعد روحانیت و تأثیر گذاشتن به صورت شخصی نیز برخوردار بوده و به عنوان کارشناس امور دینی در شکل گیری باورها و امور روحی و معنوی دانش آموز نیز نقش ایفا می‌کنند، البته لازم است تمام افرادی که در تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند به بُعد روحی افراد نیز توجه کنند.

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین سپس به اخلاق محور بودن معلمان اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که جامعه و افراد در کنار نیاز به آموزش برق‌کشی و بنایی از نیازهای روحی و درونی نیز برخوردار هستند، معلم بدون توجه به اخلاق و دارا بودن ویژگی های اخلاقی علاوه بر مفید نبودن در ایفای نقش خود، مضر نیز خواهد بود، چرا که با بی اخلاقیِ معلم روحیه، فطرت و انگیزه تعالی خواهی و دین جویی دانش آموز از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: معلم بدون متخلق بودن به اخلاق، حتی اگر مأمور به گفتن اخلاق باشد مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت، در واقع معلمی که اخلاقی نباشد آموزش ضداخلاقی به جامعه تزریق می‌کند.

این استاد حوزه علمیه درباره بزرگداشت مقام معلم، عنوان کرد: ‌گرامی داشتن مقام معلم، وظیفه ای دینی و انسانی است، تکریم، شخصیت معلم را در جامعه حفظ کرده و به طور غیرمستقیم نیاز جامعه به معلم را بیان کرده و این حس نیاز را افزایش می‌دهد.

وی در پایان گفت: بزرگداشت مقام معلم و قدرشناسی ویژه از او در فرهنگ دینی نیز مورد توجه قرار گرفته، ضمن اینکه نتیجه تکریم معلم به جامعه باز خواهد گشت./۹۵۵/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات