۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۹۵۱۱۲
آگاهی روزنه دانایی؛

مطالعه روشی مؤثر در تربیت افراد کتابخوان است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خود عمل کردن را روشی مؤثر در تربیت افرادی کتابخوان عنوان کرد و گفت: برای نقش آفرینی در این راستا باید فرهنگ مطالعه در خانواده ها نهادینه شود و به عنوان یک ارزش مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اثر تربیتی مطالعه بیان داشت: ارزش انسان در گرو معرفت دینی و اعتقادی آنان است و با ارتقای سطح مطالعه در زمینه های گوناگون می توان به معرفت دینی دست یافت. 

وی با اشاره به اینکه خدای متعال به قلم و آنچه می نگارد سوگند یاد می کند، افزود: این مهم نشان از ارزش و اهمیت فراگیری علم و دانش در زمینه های مختلف دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان ادامه با یادآوری به این جمله که «ز گهواره تا گور دانش بجوی» خاطرنشان کرد: فراگیری علم و دانش محدودیت مکانی، زمان و سن را نمی شناسد و باید اهمیت این موضوع در جامعه تبیین شود.

وی ارتقای سطح علمی و دانش را لازمه موفقیت انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسان برای رسیدن به شناخت، معرفت و بینش با افزایش مطالعه و وقت گذاشتن برای بالا بردن سطح اطلاعات خود می تواند راه را از بی راهه تشخیص دهد و به جایگاه ارزشی دست یابد.

حجت الاسلام غلامی در ادامه یادآور شد: هر اندازه که انسان به سطح علمی و معلومات بالا دست یابد، عبادت و بندگی او نیز تقویت می شود و در زندگی فردی و اجتماعی موفق عمل می کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان بر ضرورت فرهنگ سازی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تأکید کرد و گفت: در این راستا خانواده، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی باید به وظیفه و نقش خود آگاه بوده و عمل کنند.

وی خانواده را نهادی اثرگذار برای ترزیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به سطوح مختلف جامعه دانست و اظهار کرد: نهاد خانواده با تربیت فرزندانی کتابخوان می توان در درجه نخست در نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و ترزیق آن به جامعه نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام غلامی مطالعه والدین را روشی عملی برای تربیت افرادی کتابخوان عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بزرگترها به مطالعه اهمیت دهند و این مهم به عنوان یک رفتار روزانه مورد توجه قرار گیرد، فرزندان نیز این رفتار را تکرار می‌کنند و موجب نهادینه شدن این فرهنگ می شود.

مطالعه، عاملی مؤثر در سلامت روح انسان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه مطالعه عاملی مهم و اثرگذار برای سلامت و ارتقای روح انسان است، خاطرنشان کرد: برای ارتقای جایگاه کتابخوانی ابتدا باید این فرهنگ در کانون خانواده ها به عنوان یک ارزش مورد توجه قرار گیرد./945۹/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات