۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۹۵۳۹۸
آیت الله نعیم آبادی:

فرهنگ مسجدسازی در روستاها و مناطق محروم احیا شود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: زمینه احیای فرهنگ مسجدسازی در روستاها و مناطق محروم فراهم شود، زیرا احداث مساجد، کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فساد را در پی دارد.
آیت الله نعیم آبادی آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در نشست شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات استانداری گفت: در هرمزگان نهضت مسجدسازی آغاز شد و در این نهضت صدها مسجد ساخته شد اما هنوز روستاهای بدون مسجد فراوانی داریم.

وي افزود: دو بنیاد نهج البلاغه در استان داریم و اقدام خوبی در تشکیل کنگره امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه انجام شد.

آيت الله نعيم آبادي با بيان اينكه هرمزگان استانی زنده در زمینه مباحث دینی است، اظهار داشت: در روز عاشورا از همه اقشار و شهرهای مختلف دسته جات عزاداری در بندرعباس به راه می افتد.

وی، احیای مسجدسازی در جامعه را امری ضروری تلقی‌ کرد و بیان‌ داشت: زمینه احیای فرهنگ مسجدسازی در روستاها و مناطق محروم فراهم شود، زیرا احداث مساجد، کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فساد را در پی دارد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه استان هرمزگان در دهه 70 با کمبود 500 مسجد روبه رو بود، گفت: با آغاز نهضت مسجد سازی در استان هرمزگان توانستیم با همت مسؤولان و حمایت های مردم، 400 مسجد را احداث کنیم که در حال حاضر 100 روستای هرمزگان از نعمت مسجد بی بهره‌اند.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث مسجد جامع بندرعباس به عنوان سومین مسجد بزرگ جهان اسلام، تصریح‌ کرد: در حال حاضر شاهد احداث یک بنای تاریخی و ماندگار در شهر بندرعباس هستیم که بعد از مسجد النبی(ص) و مسجد الحرام، سومین مسجد بزرگ جهان اسلام به شمار می رود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: این مسجد که در بندرعباس در حال ساخت است در ایران بی نظیر است و در تاریخ ایران مسجدی با این عظمت تا کنون ساخته نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد جامع بندرعباس ظرفیت پذیرش جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر را داراست، گفت: احداث و تکمیل این بنای تاریخی، افتخار بزرگی برای استان هرمزگان و کشور است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، معماری مسجد جامع بندرعباس را ایرانی اسلامی و منحصربه فرد دانست و تصریح کرد: احداث این مسجد با معماری ایرانی اسلامی در نوع خود بی نظیر است.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه برای احداث مسجد جامع بندرعباس تا کنون حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده است اذعان‌ داشت: برای تکمیل مسجدی آبرومند و درخور مردم شهر بندرعباس، حداقل 2 برابر هزینه صرف شده نیاز است.

وي بیان كرد: تشکیل بنیاد بین المللی خمس را آغاز کردیم و کنگره خمس نيز برگزار شد و حوزه علمیه خواهران این استان در کل ایران بی نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه كرد: صنایع دستی هرمزگان بسیار غنی است و باید محل و شرایط مناسب برای فروش این تولیدات ایجاد شود./202/851/ب1

ارسال نظرات