۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۹۵۵۲۰

برگزاری جشن‎های شعبانیه در پاکستان

در جشن اعیاد شعبانیه در اسلام آباد و شهرهای مختلف پاکستان، علما و واعظان از نقش ایشان در زنده نگاه داشتن شریعت محمدی سخن گفتند.
اعیاد شعبانیه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید علی شاه موسوی، رییس شورای عالی علمای شیعه و سرپرست تشکل «تحریک جعفریه» در پاکستان در مراسم جشن اعیاد شعبانیه گفت: حضرت زین العابدین (ع)، و حضرت زینب (س)، عزاداری را به عنوان شیوه‌ای برای دادن درس مقابله و مبارزه با ستمگران پایه گذاری کردند. آن‌ها در دوران خود شیوه مسالمت آمیز مبارزه با کسانی که بر مسند قدرت نشسته بودند را به وجود آوردند و به همین دلیل نیز  تک تک مسلمانان به قهرمانان کربلا که «شریعت محمدی» را با جان‌فشانی از نو زنده کردند، مدیون هستند.

وی افزود: حضرت زین العابدین (ع)، با اسارتش نهضت حسینی را نجات داد، از میراث به جای مانده از شهدای کربلا محافظت کرد و در تاریک‌ترین دوران ستم، خشونت، تخطئه و نفاق حاکمان مستبد، با استفاده از سلاح نماز، برای گسترش پیام اسلام بهره برد. شخصیت وارسته امام زین العابدین(ع) حتی امروز نیز می‌تواند فانوسی نورانی برای مقابله با نیرنگ‌ها و سلاحی برای خنثی کردن توطئه‌های قدرت‌های شیطانی باشد.

در همین راستا روز گذشته مراسم و جشن سالگرد ولادت امام چهارم شیعیان، در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد و علما، روحانیون و واعظان در این جشن‌ها با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام زین العابدین (ع)، فداکاری‌های فوق العاده آن امام معصوم را در حفاظت از «دین پیامبر» و «شریعت مصطفی» مورد مدح و ستایش قرار دادند./۸۴۷/ب103/ف

منبع: حوزه نیوز

ارسال نظرات