۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۹۶۲۵۷

پاپ استفاده از مادر بمب‎ها را شرم آور توصیف کرد

رهبر کاتولیک های جهان در دیداری که با دانش آموزان ایتالیایی داشت، استفاده از نام مادر برای بزرگترین بمب آمریکایی را شرم آور دانست.
پاپ فرانسیس

به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ «فرانسیس» رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در آستانه سفر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به واتیکان، به سوپر بمب آمریکایی که نام 'مادر تمام بمب ها' را گرفت اشاره کرد و گفت: من از این بمب خجالت کشیدم.

پاپ روز گذشته در دیدار با دانش آموزان مدارس ایتالیایی،ب ا اشاره به اَبَر بمب آمریکایی که چندی پیش در افغانستان استفاده شد، افزود: من از نامی که به این بمب داده شد، خجالت زده شدم . آنها نام 'مادر همه بمب‌ها' را به این بمب دادند. اما مادر جان می‌دهد در حالی که نام او را به بمبی دادیم که جان را می گیرد و مرگ می آفریند. واقعا چه اتفاقی در حال وقوع است؟

پاپ گفت: در میان ما یک فرهنگ نابودی رو به رشد است. جهان در جنگ است. بمباران می شود و اگر بیماران و یا کودکان نیز بمباران شوند دیگر اهمیت ندارد. البته این موضوع جدیدی نیست. در آغاز نیز با حسادت قابیل نسبت به هابیل شروع شد و برادر خود را کشت. امروز بی رحمی‌ها زیاد شده و در تلویزیون نیز شاهد آن هستیم . ما شاهد بریدن سر کودکان نیز بودیم.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، در اواخر ماه جاری میلادی و پیش از نشست سران گروه هفت عازم رم می شود، جایی که با رییس جمهوری ایتالیا و پاپ فرانسیس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات