۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۹۶۲۸۹
آیت الله موسوی جزایری:

جشن تکلیف، جشن پذیرفتن تکالیف الهی است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه به سن تکلیف رسیدن نعمتی الهی است، گفت: جشن تکلیف، جشن پذیرفتن تکالیف الهی است که خداوند متعال بنده خود را به عنوان یک انسان متعهد و مسؤول می پذیرد.
موسوی جزایری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدارس امین(ص) که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، به سن تکلیف رسیدن را نعمتی الهی خواند و افزود: تکلیف از ریشه «کلفت» به معنای زحمت و سختی می باشد که خداوند در این زمان تکالیفش را برعهده بنده خویش قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: تکالیف الهی چیزهایی است که به صلاح ما است و تنها ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ قدر و ارزش واقعی آن را می دانند.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در احوالات «سیدبن طاووس» آمده است که، ایشان زمانی که به سن تکلیف رسیدند، به خاطر این نعمت بزرگ الهی و از اینکه خداوند ایشان را در زمره انسان های عاقل و مسؤول و مکلف درآورده است، سجده شکر بجا آورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان تأکید کرد: جشن تکلیف، جشن پذیرفتن تکالیف الهی است که خداوند متعال بنده خود را به عنوان یک انسان متعهد و مسؤول می پذیرد و او را متوجه تکالیفش می سازد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان عنوان کرد: نعمت دیگری که باید به خاطر آن شکر گزار باشیم، وجود مدارس امین(ص) می باشد که شما دانش آموزان از این نعمت بزرگ برخوردارید.

این مقام مسؤول با ابراز خشنودی از همکاری و همیاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه در راه اندازی این مدارس، اظهار داشت: طرح مدارس امین(ص) به طور آزمایشی در استان خوزستان آغاز شد و ما امروزه به لطف الهی و مساعدت مسؤولین آموزشی و حوزوی، شاهد نتیجه بخش بودن و پویایی آن هستیم.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه پیروی کردن و یاری جستن از مسؤولان مدرسه را بر دانش آموزان امری ضروری دانست و متذکر شد: همانطور که مفاهیم نماز به روشنی، گواه بر اخلاق اجتماعی می باشد نه فردی، از این رو نماز را به جماعت بخوانید تا حس مسؤولیت اجتماعی در شما تقویت شود. وقتی که به امام جماعت اقتدا می شود، تمام مسؤولیت نماز به عهده وی است و در آخرت جوابگو خواهد بود. 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با توجه به اهمیت نماز، یادآور شد: نخستین چیزی که در روز قیامت از انسان سؤال می شود، نماز است و همین طور سرلوحه پرونده مومن نیز نماز است.

وی در ادامه به «مرحوم شیخ غلامرضا یزدی» از نمونه اشخاصی اشاره کرد که وادی های عرفان را با نماز طی کرد.

امام جمعه اهواز توصیه کرد: اگر دوستی هایتان در راه خدا باشد او شما را به سرمنزل مقصود می رساند. به رشد معنوی خود توجه داشته باشید که این سبب خیر دنیا و آخرت شما خواهد شد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان داشتن یک مرجع دینی را برای دانش آموزان خواستار شد و غایت امر را رضایت پروردگار و خشنودی امام عصر(عج) و مطیع امر ایشان بودن، برشمرد.

آیت الله موسوی جزایری از دانش آموزان درخواست کرد انتخابات یک امتحان است و باید با بررسی و تحقیق صورت گیرد و بر شما واجب است که دیگران را در این مورد به اندازه علم و آگاهی خود راهنمایی کنید./101/9456/ب1

ارسال نظرات