۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۹۶۳۱۹
کارشناس دینی رسانه ملی:

کمترین کار برای اجابت دعا، درخواست از خداوند است

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه دعا از حقوق خداوند است، دعا کردن را حق خود می داند و آن را عبادت در نظر می گیرد، گفت: کمترین کار برای اجابت دعا، درخواست از خداوند است.
دعا برای والدین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم خزعلی، کارشناس دینی رسانه ملی بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان اینکه طبق رهنمودهای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، دعا از حقوق خداوند شمرده می شود، گفت: خداوند دعا کردن را حق خود می داند و آن را عبادت در نظر می گیرد و مارا به عنوان بنده خود در این بخش مورد تکریم قرار داده تا روزی چند بار از طریق نماز با او سخن گفته و او را عبادت کنیم.

وی افزود: خداوند راه دعا را از طریق راز و نیاز باز کرده تا عبادت فقط محصور در اعمال نباشد.

کارشناسی دینی رسانه ملی تصریح کرد: باید بدانیم انسان از این ارتباط انرژی می گیرد و تقوایی را که خدا خواسته، از طریق این انرژی و به وسیله دعا ایجاد می شود.

خانم خزعلی ادامه داد: برای داشتن تقوا باید از خود و خدای خود آگاهی و شناخت داشته باشیم، از محیط خود، چالش ها، مشکلات و چگونگی برخورد با آنها شناخت داشته باشیم و در نهایت انطباق لازم را با خود، محیط، و شرایط پیش آمده ایجاد کنیم که در نماز و دعا این شناخت به وجود می آید و ما را به کمال می رساند.

کارشناس رسانه دینی تصریح کرد: در دعا از خدا می خواهیم فرشتگان را به کمک ما بفرستد این موضوع در قرآن نیز آمده و خداوند می فرماید«ما در جنگ بدر فرشتگان را به کمک شما فرستادیم اگر صبر و تقوا داشته باشید و جهت گیری شما برای خداوند باشد، با فرشتگان بیشتری به شما کمک می کنیم».

خانم خزعلی ادامه داد: این نه تنها با کرامت انسان منافات ندارد بلکه نشان دهنده قدرت انسان مؤمن است که با اعمالش اوج پیدا کرده و می تواند به چنین جایگاهی دست پیدا کند که فرشتگان را به تسخیر خود در آورد و مانند پروردگار به فرشتگان امر کند.

وی با بیان اینکه خداوند از حاجات ما آگاهی دارد، تصریح کرد: با این وجود باز هم تأکید شده تا از خداوند درخواست کنیم و در روایات آمده باید از خداوند بخواهید و اراده کنید تا خداوند اجابت کند.

کارشناس رسانه دینی یادآور شد:کمترین حرکت برای اجابت دعا، درخواست از خداوند است و دعا به معنای شروع یک حرکت، سپس تلاش در آن زمینه وحرکت در آن مسیر است و اینکه بدانی پشتوانه محکمی مانند خداوند از تو حمایت می کند و باید دقت کرد که یکی از دعا های زیبا نماز است که اگر شرایط و آدابش را حفظ کنیم و حضور قلب واستمرار در آن داشته باشیم زمینه ساز معراج ما خواهد شد./۹۶۸/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات