۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۹۶۳۸۵
نماینده‌ مردم فریمان:

واسپاری امور نمایشگاه مسئولیت‌پذیری صاحبان فرهنگ را بیشتر می‌‌کند

قاضی‌زاده‌هاشمی، با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: واسپاری امور نمایشگاهی، مسئولیت‌پذیری صاحبان فرهنگ را بیشتر می‌‌کند و این، فرصتی برای کسب تجربه‌های بهتر است.
سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه کتاب تهران، سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده‌ مردم فریمان، سرخس و رضویه با بیان اینکه واسپاری امور نمایشگاه تجربه‌ی جدیدی است و مسئولیت‌پذیری صاحبان فرهنگ را بیشتر می‌‌کند، افزود: دولت باید نقش سیاست‌گذاری کلان را ایفا کند که نقش حاکمیتی است و نقش اجرا، پیاده‌سازی و اداره‌ی امور نمایشگاه اگر در دست صاحبان فرهنگ باشد، مناسب‌تر است. در این صورت، مسئولیت‌پذیری بیشتر بین ارگان‌ها و اهالی فرهنگ اتفاق خواهد افتاد و به عقیده‌ی من واسپاری امور نمایشگاهی به بخش خصوصی کار بسیار درستی بوده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی درباره‌ی شعار نمایشگاه کتاب تهران، «یک کتاب بیشتر بخوانیم»، گفت: با توجه به حوزه‌ی نشر دیجیتال و آمدن وسایل ارتباطی جدید و گسترش فضای مجازی، حوزه‌ی کتاب همچنان جایگاه خودش را حفظ کرده است اما باید تقویت، و به فرهنگ مطالعه نیز باید در جامعه توجه شود.

افزایش فرهنگ دانایی و آگاهی از طریق کتاب

وی تصریح کرد: افزایش فرهنگ دانایی و آگاهی از طریق کتاب باید تقویت شود؛ زیرا کتاب پایه‌ی دانایی‌محوری در جامعه است و اگر دانایی در جامعه‌ای اتفاق بیفتد، شاهد رشد و توسعه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در حوزه‌ی نشر به‌ویژه کتاب، نیازمند تبلیغات گسترده در سطح جامعه هستیم. این، اعتقاد من است که بتوانیم دانایی‌محوری جامعه را در نمایشگاه کتاب گسترش دهیم و از طریق برگزاری یک چنین رویداد فرهنگی فرهنگ مطالعه را تقویت کنیم.

نماینده‌ی مردم فریمان، سرخس و رضویه در مجلس در پایان تأکید کرد: توجه به حوزه‌ی کتاب نباید یک توجه سنتی و سطحی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب باشد بلکه باید توجه به کتاب در طول سال تقویت شود و کتاب‌های خوب با هر موضوعی برای مردم تبلیغ شود.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد./۹۹۸/د ۱۰۲/ش

ارسال نظرات