۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۹۶۷۶۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری گفتمان های دینی ویژه والدین دانش آموزان، برگزاری جشن های نیمه شعبان در رامشیر، برگزاری هفتگی محفل قرآنی در شادگان و گرامی داشت یاد جوان ترین شهید شوش به مناسبت روز جوان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند
اخبار کوتاه

مجید نقدی زاده، کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری گفتمان دینی ویژه والدین دانش آموزان با موضوع آسیب های اجتماعی و روش تربیت صحیح فرزندان در دبستان دخترانه شرافت این شهرستان خبر داد.

وی هدف از برگزاری این گفتمان را شناخت و آگاهی بیشتر پیرامون آسیب های اجتماعی، پاسخ گویی به شُبَهات و سؤالات والدین دانش ‌آموزان در زمینه مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، تقویت هویت دینی و فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد.

نقدی زاده افزود: این گفتمان با سخنرانی حجت‌الاسلام سید علی رضوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان همراه بود و وی در سخنانی با اشاره به توطئه‌ های شیطنت‌آمیز دشمن و ضرورت شناسایی آسیب‌های اجتماعی در رابطه با دستورات قرآن کریم و الگوبرداری از پیشوایان دینی مطالبی را تشریح کرد.

برگزاری جشن های نیمه شعبان در رامشیر

به مناسبت فرارسیدن سالروز نیمه شعبان، برنامه‌ها و جشن‌های متعددی در نقاط مختلف شهرستان رامشیر برگزار می‌شود.

یکی از این برنامه‌ها همایش «میم مثل مهدی» است که ساعت ۱۸ فردا چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ در مجتمع فرهنگی- هنری رضوان برگزار می‌شود.

این همایش که از سوی مؤسسه آل‌یاسین و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر برگزار می‌شود، ویژه بانوان است. همچنین همایش بانوان مهدوی نیز عصر جمعه ۲۲ اردیبهشت در روستای رمیله برگزار می‌شود.

برگزاری این همایش با اجرای مسابقه فرهنگی، مولودی‌خوانی و سخنرانی همراه است.

جشن بزرگ نیمه شعبان رامشیر نیز شامگاه جمعه ۲۲ اردیبهشت با حضور عموم مردم در مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار می‌شود. شنبه ۲۳ اردیبهشت نیز محفل شعر به زبان عربی با حضور شاعران منطقه ذر این شهرستان برگزار خواهد شد.

محفل هفتگی قرآنی در شادگان برگزار می شود

پنجاه و چهارمین محفل هفتگی قرآن شادگان، مطابق روال هفته‌های گذشته امروز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن این هفته با حضور قاریان و مرتلان شهرستان در انتهای خیابان شیرازی پشت استادیوم ورزشی(مضیف حاج عبدالرزاق زرگانی) برگزار خواهد شد.

برگزاری این محافل سیار انس با قرآن در شادگان به همت تعدادی از جوانان و فعالان قرآنی این شهرستان از ابتدای سال ۹۵ آغاز شده است و همه افرادی که امکان برگزاری این محافل را به لحاظ در اختیار داشتن مکان مناسب دارند می‌توانند آمادگی خود را برای میزبانی از این برنامه قرآنی به مجریان برنامه اعلام کنند.

کسانی که مایل به برگزاری این محفل در منزل، حسینیه، مسجد و یا محل خاص مورد نظر خود هستند می‌توانند بعد از هر برنامه با مجری محفل هماهنگی لازم به عمل آورند.

گرامی داشت یاد جوان ترین شهید شوش به مناسبت روز جوان

کریم ستاوی، مدیر کانون‌های مساجد شهرستان شوش گفت: شب گذشته ۱۷ اردیبهشت‌ به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، محفل انس با قرآن در مسجد امام رضا(ع) شوش برگزار شد.

وی اظهار کرد: این محفل قرآنی که یادواره شهید عبدالامیر عمله جوان‌ترین شهید شهرستان شوش بود، با حضور و قرائت قاسم مقدمی قاری بین‌المللی قرآن استان و ابتهال‌خوانی مرتضی حیدری‌اصل همراه بود.

ستاوی ادامه داد: شهید عبدالامیر عمله در سن ۱۲ سالگی در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید. در این محفل قرآنی از پدر این شهید تجلیل شد.

مدیر کانون‌های مساجد شهرستان شوش با بیان اینکه کانون فرهنگی ـ هنری المهدی(عج) و هیئت جوانان عاشورایی این برنامه را برگزار کردند، افزود: در این مراسم از ۱۲۰ جوان فعال مساجد شهرستان تقدیر شد.

وی با اشاره به برنامه دیگر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شهرستان گفت: برگزاری جشن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) در شهر الوان با حضور آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تقدیر از جوانان فعال کانون ریحانه‌النبی شاوور به همراه شعرخوانی و مداحی، برگزاری مراسم جشن در کانون بشارت و حدیث نور ویژه بانوان از دیگر برنامه‌هایی بود که به این مناسبت در شوش برگزار شد./945۶/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات