۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۹۷۰۸۰
کارشناس مصری:

کسانی که ایران هراسی را شعله ور می کنند، از دشمن واقعی خود غافلند

یک کارشناس مصری در مقاله ای بر ضرورت گفت‌وگوی کشورهای اسلامی با ایران تاکید کرد و بیان داشت: کسانی که ایران هراسی را شعله ور می کنند، از دشمن واقعی خود غافلند.
سعید اللاوندی کارشناس روابط بین الملل مصری الاهرام

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید اللاوندی کارشناس روابط بین الملل مصری روزنامه الاهرام، در مقالهای در روزنامه الوطن مصر با اشاره به توطئه های دشمنان در جهان اسلام، بر ضرورت گفت‌وگوی کشورهای اسلامی با ایران تاکید کرد و گفت:کسانی که آتش ایران هراسی را در منطقه شعله ور می کنند، از رژیم اشغالگر قدس که دشمن واقعی خود غافل هستند.

وی در مقاله خود با عنوان «چه کسی آتش ایران هراسی را شعله ور می سازد؟» با تاکید بر میهن پرستی خود و در عین حال با اشاره به فضای مسموم مرسوم اتهام زنی و متهم کردن دیگران به خیانت به وطن، نوشت: منافع ملت ها، اساس و مبنای روابط میان کشورها است، اختلافات و دشمنی ها دائمی نیستند، بلکه این منافع است که دائمی بوده و جانبداری نکردن از یک طرف خاص در روابط و مد نظر قرار دادن حق و حقیقت، نشان دهنده نوعی هوشمندی است.

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که برخی درصدد شعله ور کردن آتش ایران هراسی در سراسر خاورمیانه و کشورهای بزرگ اسلامی هستند و متاسفانه دشمن ما رژیم صهیونیستی که اراضی عربی را اشغال کرده، بی خطر نشان داده می شود و دشمنی با ایران جایگزین آن شده است.

اللاوندی در ادامه نوشت: ایران همیشه آمادگی خود را برای گفت‌وگو اعلام کرده و بر برخلاف آن، رژیم اشغالگر صهیونیستی که اصلا هیچ نوع آمادگی برای کوتاه آمدن از سرزمین فلسطین به جز با جنگ ندارد و ادعا می کند که این سرزمین از آن اوست و حتی نمی خواهد دولت فلسطین را در نیمی از این سرزمین نیز به رسمیت بشناسد؛ در حاشیه نشسته و تماشاگر اوضاع است.

این کارشناس مصری در ادامه در خصوص پشت پرده های حمله به ایران نوشت: شاید این تعرض و هجمه سیاسی علیه ایران از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی که خواستار دوستی ما با کشور دیگری نیستند، قابل فهم باشد، اما ما اکنون در شرایطی به سر می بریم که رژیم اشغالگر قدس ده‌ها کلاهک هسته‌ای و صدها سلاح اتمی دارد و همراه با آمریکا در مقابل ایرانی ایستاده اند که درصدد کاهش سیطره نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی افزود: رهبران عاقل امت عربی در گذشته با زیرکی دریافته بودند که این توطئه ای غربی است و در اقدامی غافلگیر کننده و شگفت‌آور از مقامات وقت ایران برای حضور در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس دعوت می کردند. همچنین عمرو موسی در دوره دبیرکلی خود بر اتحادیه عرب خواستار گفت‌وگو و همکاری کشورهای عربی با ایران شد و اظهارات نبیل العربی وزیر خارجه سابق مصر را در این خصوص به یاد می آوریم، هرچند که وقتی وی دبیر کل اتحادیه عرب شد، این سخنان را انکار کرد و وارد جرگه گروه مجری سیاست های آمریکا در خاورمیانه شد.

وی در ادامه این مقاله نوشت: مصر صاحب یکی از قدیمی ترین تمدن ها است و هیچ مانعی برای گفت‌وگو با قدرت های همجوار عربی برایش وجود ندارد، بلکه این حق و فراتر از آن وظیفه مصر است. مصر نباید با ایران دشمنی و خصومت ورزد، بلکه باید با ایران گفت و گو کند. نباید فراموش کرد که دشمن اول ما رژیم صهیونیستی است و چشم بسته پشت سر برخی کشورهای عربی منطقه حرکت کردن یا علنی کردن اختلافات و دشمنی و خصومت با ایران ناشی از بی تدبیری است. گشودن صفحه جدیدی از گفت و گو با قدرت های منطقه ای از جمله ایران اهمیت زیادی دارد. ایران هراسی که از زبان برخی در مصر و دیگر کشورهای عربی می شنویم، افکار وارداتی از خارج هستند و شاید برخی کشورها دلایلی برای اختلاف با ایران داشته باشند، ولی ما دلیلی برای این کار (ایران هراسی و اختلاف با ایران) نداریم.

این کارشناس مصری در پایان مقاله خود نوشت: آتش ایران هراسی که برخی در سرتاسر کشورهای عربی درحال برافروختن آن هستند، هیچ توجیهی ندارد و ما هرگز نباید به نیابت از دشمنان و به خاطر منافع دیگران بجنگیم و هرگز نباید فراموش کرد که ما باید با نزدیکان خود برای مقابله با دشمنان خارجی متحد شویم./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات