۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۹۷۳۱۱
یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق:

آمریکا و ترکیه در برابر عملیات البعاج و قیروان مانع تراشی می کنند

یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق اعلام کرد که آمریکا و ترکیه برای شروع عملیات البعاج و قیروان در غرب استان نینوا در شمال عراق مانع تراشی می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جواد الطلیباوی سخنگوی نظامی گروه مقاومت اسلامی 'عصائب اهل الحق' وابسته به بسیج مردمی عراق به خبرگزاری عراقی 'المعلومه' گفت که فشارهایی از سوی آمریکا و ترکیه برای به تعویق انداختن عملیات آزادسازی البعاج و قیروان وجود دارد.

البعاج و قیروان در غرب استان نینوا در جوار مرزهای عراق با سوریه واقع شده اند و طبق گزارش ها احتمال می رود ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در این مناطق پنهان شده باشد.

الطلیباوی اضافه کرده است که با توجه به فشارهای آمریکا و ترکیه باید آماده سازی های گسترده ای برای آزادی سازی این دو منطقه انجام شود به ویژه که این مناطق مرتبط با داخل اراضی سوریه هستند و امکان امداد رسانی به گروه تروریستی داعش در این مناطق از سمت اراضی سوریه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج مردمی این محور عملیاتی مهم را در اختیار دارد گفت که تشکیلات بسیج مردمی عراق آماده سازی گسترده ای جهت شروع عملیات انجام داده و این تمهیدات در روزهای آینده تکمیل می شود.

این فرمانده بسیج مردمی خاطر نشان کرده است که آزادی البعاج و قیروان قبل از تلعفر خواهد بود، زیرا شهر تلعفر از حیث نظامی، کاملا تحت کنترل نیروهای عراق است و از همه طرف محاصره شده و امکان امدادرسانی به عناصر داعش در داخل تلعفر قطع شده است.

نیروهای بسیج مردمی در 25 ماه آوریل 2017 عملیات آزادسازی شهر تاریخی الحضر را در جنوب غربی موصل آغاز و طی 24 ساعت این منطقه را بطور کامل از گروه تروریستی داعش بازپس گرفتند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات