۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۹۷۴۸۲

برگزاری جشن میلاد امام زمان در ترکیه

مراسم جشن میلاد امام زمان (عج) در شهر آنکار ترکیه برگزار شد.
جشن میلاد امام زمان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن نیمه شعبان و میلاد مسعود حضرت مهدی(عج) در شب ولادت بابرکت آخرین امام شیعیان با شکوه فراوان از سوی عاشقان اهل بیت(ع) در مسجد محمدیه شهر آنکارا برگزار شد.

در این مراسم محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و جمع کثیری از شیعیان و دوستداران اهل بیت علیه السلام حضور داشتند.

در این آیین جشن که با حضور پرشور دوستداران اهل بیت(ع) اعم از شیعه و اهل سنت و علویان و شیعیان ساکن شهر آنکارا و نیز تعدادی از ایرانیان برگزار شد، شرکت کنندگان در شب میلاد یگانه عالم هستی حضرت مهدی(عج) به شادمانی پرداخته و این مناسبت دینی را جشن گرفتند.

در این مراسم حاضران برای سلامتی و ظهور حضرت ولی عصر(عج) دعا کرده و با ذکر صلوات و قرائت دعای فرج برای ظهور امام زمان(عج)، این روز فرخنده را گرامی داشتند.

در این مراسم با شکوه مولودی خوانی در وصف امام دوازدهم شیعیان اجرا شد.

همچنین مراسم میلاد فرخنده منجی عالم بشریت و گسترنده عدالت جهانی‌، حضرت ولی‌ عصر (عج) در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید برگزار شد .

این مراسم با حضور میهمانان ویژه از جمله آیت الله «احمد مبلغی» عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس مرکز تحقیقات مجلس، «آیت پیمان» دبیر شورای دین پژوهان کشور و حجت الاسلام و المسلمین «محمد رضا محقق» معاون علمی‌ پژوهشی و آموزشی مجمع جهانی‌ شیعه شناسی‌ و دیپلمات ها و کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم که ابتدا با نمایش چندین ویدئو، سرودن اشعار در وصف امام عصر (عج)، دعای کمیل و نماز جماعت آغاز شد، آیت الله احمد مبلغی در سخنانی گفت: هرچه زمانه به جلو می‌ شتابد، توجه به این شخصیت مسلم، جهانی‌ تر، گسترده تر، معنا دار تر و موثر تر در زندگی‌ اجتماعی انسانی‌ می‌ شود.

وی افزود: در ادبیات دینی مهدویت و در پاره ای از روایات، سخن از زمینه سازی به میان آمده است و این حالی‌ از آن است که ما می‌ باید از حالت خنثی بودن خارج شویم و نوعی حرکت اجتماعی زمینه ساز برای امام زمان (ع) را در حد خودمان انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در ادبیات مهدویت، چیزی به نام استعداد و کوشش در قالب ظهور و ورود به عنوان اصحاب امام مهدی داریم.اگر همه ظلم و ستم بیشتر انجام دهند، اصحاب نیستند.

وی با بیان اینکه در ادبیات مهدویت، انتظار را بصورت پررنگ داریم، گفت: ما باید نشان دهیم که فعال و مستعد هستیم و پیشاپیش به سمت و استقبال این حکومت برویم و نگاهی‌ از آن حکومت را در خودمان تجسم ببخشیم.

مبلغی تاکید کرد: انقلاب اسلامی، یک حرکت پرشتاب و اساسی‌ به سمت حکومت امام عصر است و باید محتوای این حکومت را هر روز یک قدم به سمت خوبتر شدن، اخلاقی‌ تر شدن و اسلامی تر شدن پیش ببریم.

قابل ذکر است که جشن میلاد منجی عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با حضور جمعی از شیعیان و عاشقان آن حضرت در مرکز اسلامی کیتو پایتخت اکوادور نیز برگزار شد.

حجت الاسلام «علی‌ آقا محمدی» مسؤول این مرکز که از سوی جامعه المصطفی اعزام شده است، در سخنرانی خود برای جمع حاضر به زبان اسپانیولی عید نیمه شعبان را یکی از اعیاد برجسته مسلمانان و گسترش فرهنگ مهدویت را ضرورت عصر حاضر دانست و اظهار داشت: مسلمان با اعمال و رفتار شایسته برای ظهور آن حضرت آمادگی کسب می کنند.

وی با بهره گیری از قرآن و روایات و احادیث معتبر فلسفه امامت را تحلیل و تفسیر کرد.

در ادامه نیز یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

مرکز اسلامی کیتو در کشور اکوادور، شش سال است که ایجاد شده و به فعالیت های فرهنگی آموزشی نشر معارف دینی آموزش زبان فارسی می پردازد./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
ان شاالله خداوند هر چه زودتر آقا امام زمان را از غیبت رهایی بخشد وتا مردمان جهان از بیچارگی رهایی یابند
0
0